نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

ماندگاری هوای گرم در بیشتر مناطق کشور

به گزارش خبرشهر، معصومه احمدی افزود: براساس بررسی آخرین اطلاعات و نقشه های هواشناسی برای امروز در نوارشمالی کشور شامل بخش هایی از آذربایجان شرقی تا سرحد استان اردبیل و استان های ساحلی دریای خزر، گیلان ، مازندران و گلستان و در ارتفاعات البرز مرکزی و نواحی شمالی و مرتفع استان سمنان و با احتمال ضعیف تر در استان تهران شاهد بارندگی به شکل رگباری همراه با وزش باد موقت و لحظه ای خواهیم بود.

وی گفت: در بخش هایی از جنوب کشورمان نیز به استان سیستان و بلوچستان، جنوب شرق استان فارس و بخش های شرقی و جنوبی استان هرمزگان می توان اشاره کرد که احتمال وقوع بارش های خفیف در این مناطق نیز وجود دارد.

کارشناس هواشناسی گفت: وزش باد در بخش های شرقی کشورمان تداوم خواهد داشت و در بخش هایی از استان کرمان و بخش هایی از خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان در برخی از ساعات شدت می گیرد. بویژه در منطقه زابل استان سیستان و بلوچستان موجب خیزش گرد و خاک خواهد شد.

وی افزود: همین شرایط در بخش هایی از جنوب غرب کشورمان بخصوص در استان خوزستان هم پیش بینی می شود.
احمدی گفت: به لحاظ شرایط دمایی تا پایان هفته در بیشتر مناطق کشورمان روند افزایش دما را داریم تا ابتدای هفته آینده که بخصوص در بخش شمالی کشور با نفوذ توده هوای نسبتا خنک روند معکوس می شود و کاهش نسبی هوا را پیش بینی می کنیم.
وی افزود: امروز آسمان تهران صاف و در ساعات بعد از ظهر با رشد ابر در ارتفاعات همراه است و دما در گرمترین ساعات به ۳۹ تا ۴۰ درجه می رسد و تا پایان هفته نیز دمای ۴۱ درجه را تجربه خواهیم کرد.

منبع: صدا وسیما

مطالب مرتبط:

ماندگاری هوای گرم در بیشتر نقاط کشور

افزایش دمای هوا در روزهای آینده

خروج از نسخه موبایل