نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

استاندار تهران: با هرگونه افزایش قیمت دارو در بازار برخورد می‌کنیم

به گزارش خبرشهر، محمدحسین مقیمی امروز در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران با اشاره به ارائه بسته سیاست‌های ارزی جدید دولت با هدف کنترل و رفع نوسانات نرخ ارز اظهار داشت: در بسته جدید پیشنهادی برای کنترل نوسانات نرخ ارز ۴۰  درصد کالاها که در بخش نیازهای اساسی قرار دارند با ارز ۴۲۰۰ تومان و ۶۰ درصد از طریق بازار ثانویه تأمین می‌شوند.

وی بیان کرد: در بسته ارزی قبلی دولت در ۲۱ فروردین‌ماه، ۴۲۰۰ تومان نرخ ارز برای مواد اولیه و واردات قطعات در بخش‌های مختلف اقتصادی و صنعتی داده شد که متأسفانه برای واردات اجناس غیرضروری دیگری هزینه شد.

استاندار تهران سپس با بیان اینکه در بسته جدید دولت ارز برای کالاهای ضروری و اساسی از جمله مواد غذایی، دارو و تجهیزات پزشکی ۴۲۰۰  تومان تعیین شده است افزود: دانشگاه‌های علوم پزشکی، وزارت بهداشت و درمان باید بدانند این پایین‌ترین نرخ است و دستگاه‌های کنترل کننده باید در مقابل هر راهی که باعث افزایش قیمت دارو در بازار می‌شود بایستند.

مقیمی سپس با تأکید بر اینکه همه دستگاه‌ها و بخش‌هایی که با ارز سر و کار دارند باید خود را با بسته جدید دولت هماهنگ کنند افزود: ارز در نظر گرفته شده برای پتروشیمی باید در مسیر سرمایه‌گذاری هزینه شود و از ۱۷ هزار واحد صنعتی در استان تهران ۷ هزار واحد به مواد اولیه پتروشیمی نیاز دارند و باید مواد اولیه در اختیار صنایع قرار بگیرد.

مقیمی در پایان با بیان اینکه نباید اجازه دهیم به نام صادرات، فعالیت واحدهای تولیدی داخلی متوقف شود خاطرنشان کرد: نباید بگذاریم در بازار برای تأمین نیازهای اساسی مردم خللی ایجاد شود.

منبع: تسنیم

خروج از نسخه موبایل