نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

فعالیت کوره‌های زغال غیرمجاز در شهرستان ملارد متوقف می‌شود

به گزارش خبرشهر، شعبان خسروی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه محیط زیست یکی از مهم‎ترین داشته‌های ما برای زندگی سالم و بدون خطر است اظهار داشت: اگر کوچکترین مشکلی برای اکوسیستم رخ دهد به طور حتم جوانب مختلف آن گریبانگیر انسان شده و زندگی ما را مختل کرده و سختی‌هایی را نیز در پی دارد که لازم است بیش از پیش به آن توجه کرد.

وی با اشاره به انجام گشت و پایش مستمر و ۲۴ ساعته مأموران محیط زیست شهرستان ملارد بیان کرد: در روزهای اخیر و در پی اخباری که از مردم به این اداره واصل شد و همچنین تیزبینی مأموران و حافظان محیط زیست در این شهرستان  ۵ واحد زغال‌گیری شناسایی شد  که  هم اکنون در حال پیگیری‌های لازم و قانونی با ‌دستگاه‌های ذیربط در شهرستان هستیم تا این واحدها جمع‌آوری و تخریب شوند.

رئیس اداره محیط زیست ملارد با بیان اینکه مسئولیت‌پذیری در محیط زیست امری اجتناب‌ناپذیر است افزود:  هر که به محیط زیست دستبرد بزند به مال و اموال همه مردم دستبرد زده است و باید بدون اغماض با او برخورد شود تا سودجویان دیگری در پی این موضوع نباشند و موجبات ایجاد مشکل برای دیگر شهروندان را فراهم نکنند.

خسروی تصریح کرد: در یک سال اخیر تعداد زیادی از کوره‌های غیرمجاز تولید زغال چوب در شهرستان ملارد با هماهنگی‌های قانونی قلع و قمع شده و همچنان نیز این اقدام تا برچیدن بساط سودجویان در شهرستان ادامه دارد.

وی ادامه داد: اقدام غیرانسانی برخی افراد سودجو از محیط زیست امری نابخشودنی است که در کنار تخریب محیط زیست و ایجاد مشکل برای اکوسیستم مشکلاتی از قبیل تغییر کاربری اراضی، آلودگی شدید و غیرمعمول هوا و همچنین مزاحمت برای اهالی و ساکنان ایجاد می‌کند که به نوعی حق‌الناس است.

رئیس اداره محیط زیست ملارد در پایان با اشاره به همراهی مردم برای بهبود هر چه بیشتر شرایط زیست محیطی در شهرستان ملارد خاطرنشان کرد: اخبار و اطلاعاتی که از سوی مردم برای ما ارسال می‌شود بسیار راه‌گشا بوده و این همراهی دغدغه‌مند بودن مردم را به ما گوشزد می‌کند و وظیفه ما را نسبت به بهبود هر چه بیشتر محیط زیست و جلوگیری از مشکلاتی که برخی سودجویان از محیط زیست دارند بیش از گذشته می‌کند.

منبع: تسنیم

مطالب مرتبط:

برخورد با تولیدکنندگان زغال در شهریار

۹۵ درصد از کوره‌های زغال‌پزی در شهرستان ملارد جمع‌آوری شد

صدور حکم توقف فعالیت ۱۱ واحد کوره زغال‌گیری غیرمجاز در شهریار

خروج از نسخه موبایل