نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

نمایشگاه هنر‌های تجسمی شهرهای جدید در بازار ایران اسلامی اندیشه افتتاح شد

به گزارش خبرشهر، محمد آئینی امروز در آئین افتتاح نمایشگاه آثار ماندگار در حوزه هنر‌های تجسمی شهرهای جدید کشور که در محل بازار ایران اسلامی اندیشه شهریار برگزار شد اظهار داشت: ما همواره تلاش داریم تا بهترین خدمات را به شهروندان ارائه کنیم و از سال ۸۲ که شهرداری در این شهر تأسیس شد همواره شاهد رشد و بهبود زیرساخت‌ها و خدمات اندیشه بوده‌ایم.

وی بیان کرد: بازار ایران اسلامی نقش جهان که تلفیقی از معماری اسلامی و مدرن با بهره‌گیری از معماری تمام شهرهای کشور است ظرفیت گردشگری مطلوبی را در شهر اندیشه و حتی شهرستان شهریار ایجاد کرده است که امید است با توسعه این حوزه بتوان ضمن ایجاد اشتغال، درآمدزایی را در این بخش شاهد باشیم.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید اندیشه با اشاره به اینکه رشد در حوزه تکنولوژی و در مقابل آن تهاجمات فرهنگی و تحریم‌های اقتصادی دشمنان افزود: یکی از مباحثی که در معماری و ساخت وساز شهرها باید به آن توجه داشته داشت بحث فرهنگی و بهره بردن عموم مردم با هر شرایط و موقعیتی از خدمات شهری است که در شهر جدید اندیشه و شهرهای مشابه آن این اتفاق در حد خوبی رخ داده است.

آئینی با بیان اینکه امروز مساجد بسترساز مباحث فرهنگی و اجتماعی هستند تصریح کرد: وجود مساجد متعدد در کنار مجموعه‌های فرهنگی و تربیتی علاوه بر ایجاد آرامش و آسایش برای بسیاری از گردشگران می‌تواند اشاعه‌دهنده فرهنگ ایرانی اسلامی نیز باشد و این محقق نمی‌شود مگر با برنامه‌ریزی و حرکت دقیق در این راستا تا منافع عمومی تا جایی که لازم است برای عموم تأمین شود.

وی ادامه داد: مسجد سلمان فارسی نگین فیروزه‌ای بازار ایرانی اسلامی است و به نوعی بسترساز ایجاد این بازار نیز بوده است و امروز با این ظرفیتی که دولت و وزارت راه شهرسازی در شهرهای جدید فراهم کرده است به طور حتم شاهد گرایش بهتر به سمت حضور در این شهرها خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید اندیشه در پایان خاطرنشان کرد: این نمایشگاه برای مدت یک ماه در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت و در کنار آن جشنواره‌ای نیز در حوزه فیلم و عکس برای توجه به بحث هنر و فرهنگ در منطقه و سطح بالاتر اندیشیده شده است.



منبع: تسنیم

مطالب مرتبط:

افتتاح نمایشگاه نقاشی معاصر در بازار ایرانی اسلامی اندیشه

خروج از نسخه موبایل