نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

10 پروژه حوزه فضای سبز در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرشهر، مسعود مختاری با اشاره به توسعه فضای سبز شهرقدس با احداث بوستان‌های جدید و بازسازی بوستان‌های قدیمی شهر، اظهار داشت: از ویژگی‌های خاص شهرقدس این است که جمعیت انبوهی در محدوده‌ای متراکم سکونت یافته‌اند که در هر حال باید سرانه فضای سبز استاندارد شهری برای شهروندان تامین شود. شهرداری نیز با وجود محدود بودن اراضی شهر، توسعه فضاهای سبز و بوستان‌ها را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده‌ است. سعی ما بر این است که از اراضی موجود بیشترین بهره را بگیریم.

وی با بیان اینکه احداث چند بوستان جدید مراحل پایانی عملیات اجرایی را پشت سر می‌گذارد و در هفته دولت افتتاح خواهند شد، افزود: بوستان نواری در مجاورت بارگاه امامزاده حضرتین(ع) با مساحت ۱۰۰۰ مترمربع یکی از این بوستان‌هاست. همچنین بوستان محله‌ای البرز در محله کاووسیه به وسعت ۲۵۰۰ مترمربع احداث شده است که از امکاناتی همچون زمین چمن مصنوعی، سالن تیراندازی با تفنگ و کمان، ۱۵۰ مترمربع محوطه بازی کودکان و ۵ عدد آلاچیق بهره می‌برد. در این بوستان ۶۰۰ مترمربع پیاده‌روسازی، ۸۰۰ متر جدولگذاری و تعریض معبر انجام شده است.

شهردار قدس بیان داشت: احداث بوستان محله‌ای در خیابان یادگار امام نیز از دیگر پروژه‌های در دست احداث است که ۴۰۰ مترمربع وسعت داشته و شامل ۵۰ مترمربع محوطه بازی کودکان، ۱۷۶ مترمربع کفپوش و پیاده‌روسازی، ۱۶۸ متر جدولگذاری و برج نوری است. بوستان محله‌ای در ابتدای بلوار نسترن نیز در مساحتی بالغ بر ۲۵۰۰ مترمربع در دست احداث است که شاهد بهره‌برداری از آن در هفته دولت خواهیم بود.

مختاری به بازسازی بوستان‌های قدیمی و فرسوده شهر نیز اشاره کرد و ادامه داد: بازسازی بوستان بزرگ حضرت ولیعصر(عج) مهم‌ترین پروژه شهرداری در این حوزه است که فاز اول بازسازی آن با ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دنبال می‌شود. علاوه بر بازسازی، امکانات جدیدی نیز به این بوستان افزوده خواهد شد که می‌توان به ۶۰۰ مترمربع محوطه بازی کودکان، ۵۵۰ مترمربع محوطه ورزشی، مناسب‌سازی پیاده‌روها برای معلولین و نابینایان، زمین چمن مصنوعی به مساحت ۱۲۰۰ مترمربع، ۷۰۰ مترمربع پیست مخصوص دوچرخه‌سواری، نیمکت، سطل زباله چدنی، آلاچیق، وسایل ورزش صبحگاهی و مجموعه بزرگ بازی کودکان اشاره کرد.

وی تصریح کرد: بوستان قالیچی نیز با ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی در دست احداث است که شامل ۷۰ مترمربع زمین بازی، ۹۳۰ مترمربع کفپوش و ۵۲۰ متر جدولگذاری است. با بازسازی این بوستان‌ها وضعیت فضاهای سبز شهرقدس به نحو مطلوبی ارتقا خواهد یافت.

شهردار قدس به پروژه‌های دیگر حوزه فضای سبز که در هفته دولت بهره‌برداری خواهد شد اشاره کرد و افزود: اجرای فضای سبز و فلاورباکس در زیرگذر چیتگر،  بازسازی اساسی سرویس بهداشتی بوستان آزادگان، احداث نمازخانه پارک ترنج و احداث مخزن ۳۰۰ مترمکعبی بوستان ترنج جهت ذخیره آب برای مصارف فضای سبز و بوستان‌های شهر از طرح‌های قابل بهره‌برداری خواهد بود.

 

منبع: شهرداری قدس

خروج از نسخه موبایل