نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

هدایت تحصیلی مطلوب دانش آموزان ،امری مهم در تعیین سرنوشت تحصیلی و شغلی دانش آموزان است

به گزارش خبرشهر، مجید پارسا مدیر آموزش و پرورش شهرستان شهریار با حضور در محل برگزاری هدایت تحصیلیی دانش آموزان ، بر راهنمایی و هدایت مطلوب دانش آموزان توسط مشاوران تحصیلی مدارس جهت انتخاب رشته تأکید کرد .

مدیر آموزش و پرورش شهریار در خصوص اهداف هدایت تحصیلی ابراز داشت: برقراری توازن در رشته های تحصیلی وایجاد گرایش و توجه دانش آموزان به سمت رشته‌های کاردانش و فنی و حرفه ای ، از اهداف مهم طرح هدایت تحصیلی است .

پارسا در ادامه عنوان کرد : هدایت تحصیلی فرایند بسیار مهمی است که در این راستا با راهنمایی ها و مشاوره های تخصصی که به دانش آموز ارائه می شود ،دانش آموزان استعدادها، توانایی ها، علایق و ویژگی‌های خود و رشته‌های تحصیلی، حرفه ها و مشاغل موردنیاز درجامعه را شناخته و با اطلاعات کافی اقدام به انتخاب رشته می نمایند.

وی افزود : شهرستان شهریار با داشتن موقعیت جغرافیایی بسیار مناسب و همچنین وجود شهرک های صنعتی ، بستر مناسبی را برای ادامه تحصیل دانش آموزان در رشته های کاردانش و فنی و حرفه ای و ورود به بازار کار در آینده ، فراهم کرده است.

مدیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد : به جهت توسعه فرهنگ کار و کارآفرینی ، تفاهم نامه ای در این خصوص با دستگاههای اجرایی و بخصوص سازمان فنی و حرفه و وزارت خانه های مرتبط صورت پذیرفته است .

پارسا در پایان از اولیا دانش آموزان خواست ، با کسب اطلاعات کافی و دقیق در مورد شاخه ها و رشته های فنی و حرفی و کاردانش و همچنین نیاز و علاقه فرزند خود ، اقدام به هدایت تحصیلی و انتخاب رشته فرزندشان نمایند.





منبع: اموزش و پرورش شهریار

خروج از نسخه موبایل