نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

افزایش دمای هوا در روزهای آینده

به گزارش خبرشهر، خانم معصومه احمدی درباره آخرین وضع جوی کشور افزود: براساس بررسی آخرین اطلاعات و نقشه های هواشناسی امروز در بخش های ازنوار شمالی کشورمان شامل بخش های شمالی­ آذربایجان شرقی و غربی ، اردبیل و باشدت بیشتر درمناطق شرقی مازندران و همین طور در استان گلستان بارندگی داریم.

وی گفت: این احتمال در ارتفاعات البرز نیز وجود دارد بخصوص در ساعات بعد از ظهر که رشد ابر و رعد و برق پیش­ بینی می شود.

کارشناس­ هواشناسی افزود: دربخش های جنوبی کشورمان نیز می توان به جنوب استان سیستان و بلوجستان، مناطق مرکزی کرمان، ارتفاعات شمالی هرمزگان و در بخش های از جنوب و نواحی استان فارس اشاره کرد­ ­که در ساعات بعد از ظهر رشد ابر و رعد و برق و وزش باد لحظه ای پیش بینی می شود.

وی اضافه کرد: با تداوم وزش باد های شدید در بخش های شرقی کشورمان آسمان منطقه زابل را همراه با گرد و خاک و کاهش دید هوا خواهیم داشت.

خانم احمدی گفت: در بخش­ های از غرب و جنوب غرب نیز با انتقال گرد و غبار به بخش های از خوزستان ،­ ایلام و بوشهر پیش بینی می کنیم کیفیت هوا در این مناطق پایین بیاید.
وی افزود: از نظر شرایط دمایی نیز ماندگاری­ هوای تابستان را همچنان در بیشتر مناطق کشور داریم اما در بخش های ازغرب و شمال غرب کشورمان افزایش محسوس دما را در استان های کردستان، کرمانشاه، ایلام و بخش های از استان خوزستان ، آذربایجان های غربی و شرقی و همدان پیش بینی می کنیم که بین سه تا ۶ درجه افزایش دما اتفاق بیافتد.
کارشناس هواشناسی گفت: آسمان تهران در ۲۴ ساعات آینده صاف و دما در گرمترین ساعات به حدود ۴۱ درجه می رسد.

منبع: صدا و سیما

خروج از نسخه موبایل