نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

مردم استان تهران بیش از ۳ میلیارد تومان در سه ماهه نخست امسال صدقه پرداخت کردند

به گزارش خبرشهر، محسن ولیئی امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل کمیته امداد استان تهران، با بیان اینکه استان تهران کمترین جمعیت تحت پوشش کمیته امداد را نسبت به جمعیت استان دارد اظهار داشت: یک درصد جمعیت استان تهران تحت پوشش کمیته امداد هستند که البته به سبب وجود خیریه‌های متعدد و کمک شهرداری تهران در کمک به محرومان است.

 وی ادامه داد: تعداد خانواده‌های معیشت بگیر در سال ۹۴، ۶۷ هزار نفر در سال ۹۵، ۵۹ هزار نفر و در سال ۹۶، ۵۳ هزار نفر برآورد شدند، همچنین خانواده‌های کمک به معیشت بگیر زندانی در سال ۹۴، هزار و ۹۴۲ نفر، در سال ۹۵، هزار و ۹۰۰ و در سال ۹۶، هزار و ۴۰۰ نفر بودند که تعداد آن‌ها کمتر شده است.

مدیرکل سابق کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران سپس با اشاره به اشتغال مددجویان کمیته امداد تصریح کرد: در مجموع ۱۱ هزار و ۲۸۰ نفر از مددجویان مشغول به کار شدند، ضمن اینکه در حوزه کاریابی برای ۹۴ هزار نفر اشتغال ایجاد شد که نکته مثبت تعامل با کارفرمایان از طریق بسته‌های تشویقی ‏بود.

ولیئی با اشاره به تعداد افراد خودکفا شده در کمیته امداد استان گفت: در مجموع ۳ هزار و ۸۳۵ خانوار کمیته امداد استان تهران خودکفا شدند، همچنین ۲۰ هزار مددجو  یعنی ۳۰ درصد مددجویان کمیته امداد استان تهران فاقد مسکن هستند، ضمن اینکه مسکن ۵ هزار و ۶۰۰ خانوار نیاز به بازسازی دارد.

وی با بیان اینکه در حوزه مشارکت مردمی بیشترین میزان توجه در استان تهران است تأکید کرد: ۱۰۷ میلیارد تومان مشارکت مردمی در سال ۹۴ به ۱۱۲ میلیارد در سال ۹۵ و ۱۶۱ میلیارد تومان در سال ۹۶ افزایش داشته است، همچنین ۶۰ میلیارد تومان در حوزه اکرام و ۴۰ میلیارد تومان در حوزه صدقات جمع‌آوری شده است.

مدیرکل سابق کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران اظهار داشت: با ۴۴ دستگاه تفاهم‌نامه داریم که خروجی مناسبی دارند و در سال ۹۶، ۱۸ میلیارد تومان از طریق این دستگاه‌ها کمک شده است.

ولیئی با اشاره به نقاط ضعف استان تهران بیان کرد: سارقان صندوق‌های صدقات، عدم تخصیص بودجه تبلیغاتی، بدهی انباشت شده در حوزه درمان و نبود نیروی کار کافی در طرح‌های اجرایی از مشکلات استان تهران است که در همین زمینه در سال ۹۴ و ۹۵،  ۹۵ درصد صندوق‌های استان تهران جمع‌آوری و ۱۲ هزار صندوق اصلاح وایمن‌تر شدند.

وی با بیان اینکه در سه ماهه نخست امسال ۳ میلیارد و ۹۴۰ میلیون تومان مردم استان تهران صدقه پرداخت کردند بیان کرد: با ۴۵۰ مرکز درمانی طرف قرارداد در استان هستیم، ضمن اینکه بیش از ۳ میلیارد تومان برای درمان مددجویان سایر نقاط کشور هزینه شده است.

مدیرکل سابق کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران همچنین با اشاره به نقاط قوت استان تهران افزود: بهره‌گیری از طرح‌های نوین در جذب مشارکت‌های مردمی، تعداد زیاد خیرین و مراکز اقتصادی در استان تهران، وجود فرصت‌های شغلی و بازار کار مناسب، اجرای طرح هر مسجد یک جهیزیه و تعامل با دستگاه‌های مختلف از جمله ویژگی‌های استان تهران است که باید به درستی از این ظرفیت‌ها استفاده کرد.

 

 

منبع:

خروج از نسخه موبایل