نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

برخی اعضای کابینه تغییر می کنند

محمود واعظی پس از پایان جلسه امروز هیأت دولت در پاسخ به سوالی درباره تغییر کابینه به سمت جوانگرایی گفت: بعد از خروج امریکا از برجام و برخی تحریم هایی که اکنون اعمال می شود و همچنین جنگ روانی که از نظر اطلاعات و تبلیغات غلط تحمیل می کنند شرایط جدیدی را به وجود آورده است که ما نیازمندیم اعضای کابینه را با توجه به شرایط جدید تغییر دهیم تا امور را تنظیم کنند.
وی افزود: برخی از اعضای کابینه که در شرایط عادی رئیس جمهور آنها را انتخاب کرد می طلبد که در شرایط جدید تغییر کنند.

رئیس دفتر رئیس جمهور با تایید این موضوع که تغییرات در کابینه شامل وزرای اقتصادی هم می شود گفت: آقای روحانی در حال مطالعه و بررسی اسامی مختلف هستند که ان شاءالله در فرصت مناسب برخی از تغییرات در کابینه انجام شود.
واعظی افزود: اما اینکه چند نفر و چه کسانی از کابینه تغییر خواهند کرد رئیس جمهور مشخص می کند .
وی با اشاره به دیدار یکشنبه اعضای دولت با مقام معظم رهبری از حمایت های ایشان و مطالب بسیار مهمی که در آن جلسه درباره شرایط کشور و وظایف دولت ارائه کردند تشکر و قدردانی کرد.

این آقای ترامپ بود که هشت بار با ما برای ملاقات تماس گرفت

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: این آقای ترامپ بود که هشت بار برای ملاقات با آقای روحانی تماس گرفت.
محمود واعظی پس از جلسه هیئت دولت در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما مبنی بر اظهارات ترامپ که گفته بود ایرانی ها تماس خواهند گرفت و خواستار مذاکره خواهند شد، افزود: اینکه گفته شد ایرانی ها با امریکایی ها تماس می گیرند تا الان برعکس بوده است.
وی با اشاره به سفر سال گذشته رئیس جمهور به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: در این سفر این آقای ترامپ بود که هشت بار برای ملاقات و صحبت با آقای روحانی تماس گرفت و این با حرف هایی که زده می شود متفاوت است.
رئیس دفتر رئیس جمهور افزود: سیاست و مواضع ما در قبال امریکا بسیار شفاف و مشخص است.
واعظی گفت: ویژگی این نظام و این مردم این است که زیر بار اینگونه فشارها نمی روند و آقای ترامپ باید بداند که ایران و مردم ایران با کره شمالی و مردم کره شمالی متفاوت هستند.
وی در پاسخ به سوال دیگری درباره اعلام حمایت رئیس جمهور امریکا از آشوب طلبان افزود: از ابتدای پیروزی انقلاب و در طول ۴۰ سال گذشته امریکایی ها همواره نظام جمهوری اسلامی و این حکومت را به دلیل استقلال و اسلامی بودنش و اینکه دیگر مثل قبل از انقلاب همه امکانات این کشور در اختیارشان نیست تلاش کردند تا به روش های مختلف فشارهایی را اعمال کنند.
رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: فرق آقای ترامپ با بقیه در این است که وی چون به آن صورت سیاستمدار نیست مطالبش را می گوید.
واعظی با اشاره به تاسیس اتاق جنگ روانی در خزانه داری و وزارت خارجه امریکا افزود: ما با ملتی مواجه هستیم که فهیم هستند و می دانند ممکن است به رغم برخی مطالبات از بخش های مختلف قوا و دولت، وقتی که امریکا بخواهد برای مردم ایران تصمیم بگیرد، مردم تصمیم خودشان را می گیرند و تحت تاثیر این مسائل قرار نمی گیرند.

دولت با انسجام کافی آسیبهای اقتصادی احتمالی را برطرف می کند

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: دولت با انسجام کافی آسیب های اقتصادی احتمالی را برطرف می کند.
محمود واعظی در پایان جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به انسجام در داخل دولت سعی بر این است تا همه بخش های دولت به هر آنچه که ممکن است به مردم از نظر اقتصادی آسیب برساند توجه ویژه کنند.
رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: به همین منظور ما آیین نامه ای را درباره کمک به پژوهش در هیئت دولت به تصویب رساندیم.
وی با اشاره به انتصاب آقای همتی رئیس کل سابق بیمه ایران به سمت سفیر کشورمان در چین افزود: با تصویب دولت، دکتر سلیمانی رئیس کل بیمه ایران شد.
واعظی گفت: الآن فضایی در دولت حاکم است که ما خودمان را بیشتر آماده کنیم برای شرایطی که با آن مواجه هستیم.
وی در پاسخ به سؤالی درباره محتوای نامه رئیس جمهور به دبیر شورای نگهبان درباره FATF افزود: بحث ما FATF نیست که این اشتباهی است که در اذهان عمومی شده است.
واعظی گفت: لوایح مربوط به این موضوع که ۴ لایحه است مربوط به دولت دهم است و اکنون در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است.

یک گروه در دولت برای مقابله با فشارهای اقتصادی آمریکا تشکیل شده است

رئیس دفتر رئیس جمهور از تشکیل گروهی با محوریت سازمان برنامه و بودجه برای مقابله با تحریم ها و فشارهای اقتصادی آمریکا خبر داد.
محمود واعظی پس از جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: از دو ماه قبل یعنی از اردیبهشت که مطمئن شدیم آمریکا از برجام خارج می شود رئیس جمهور دستور دادند با محوریت سازمان برنامه و بودجه سناریوهایی طراحی و تنظیم شود.
رئیس دفتر رئیس جمهور تصریح کرد: این سناریوها مشخص شده و این گزینه ها در ستاد دولت در حال بحث و گفتگوست که وقتی به پختگی رسید و نهایی شد در جلسه سران سه قوه درباره آن بحث خواهد شد.
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر تعیین نقشه راه مشخص اقتصادی افزود: ما این کار را انجام خواهیم داد و درباره فرماندهی با محوریت اقتصادی آن هم اقدام خواهیم کرد.

منبع: صدا و سیما

خروج از نسخه موبایل