نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

استفاده از ظرفیت تلویزیون تعاملی برای آموزش خانواده‌ها در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی

به گزارش خبرشهر، پیش از ظهر امروز ، سید محمد بطحایی  در نشست مشترک ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش‌وپرورش، ضمن گرامیداشت ایام مبارک دهه کرامت ، اظهار داشت:  از دیدگاه وسیع، ارزشمند و پاسخگوی حوزه  در خصوص مطالبات  قدردانی می‌کنم و این ویژگی حوزه ، فرصتی مغتنم را  برای آموزش‌وپرورش به وجود آورده  که باید از آن به‌خوبی استفاده شود و به همین منظور باید کارگروه‌ها به‌طور مستمر تشکیل جلسه بدهند و در عملیاتی کردن برنامه‌ها همدیگر را کمک کنند.

وی افزود:اقتصاد کشور در شرایط سختی است و خوشبختانه تجارب خوبی برای عبور از بحران داریم اما این شرایط باعث نمی‌شود که از  طرح‌های ستاد همکاری‌های غفلت کنیم و مجموعه وزارت آموزش‌وپرورش  تلاش خواهد کرد  که برنامه‌ریزی‌های لازم را برای عملیاتی کردن مصوبات داشته باشد.

وزیر آموزش‌وپرورش با معرفی تلویزیون تعاملی گفت: وجه عمده آسیب‌های اجتماعی در مورد دانش آموزان به عدم آگاهی  خانواده برمی‌گردد و تلویزیون تعاملی مخاطب محور است و از این فرصت می‌توان برای آموزش خانواده‌ها و  خصوصا در برنامه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی استفاده کرد . به همکاری حوزه با آموزش‌وپرورش برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نیازاست و پیشنهاد می‌کنم  اعضای ستاد همکاری‌ها، ضمن توجه به ظرفیت تلویزیون تعاملی ، برنامه پنج‌ساله آموزش مربیان، مدیران و خانواده‌ها را در نظر داشته باشند .

سید محمد بطحایی گفت: با توجه به شرایط تا جایی که امکان داشته باشد از حضور روحانیون آشنا به حوزه تعلیم و تربیت  در مدارس  استفاده خواهیم کرد و برای حضور مؤثر روحانیون برگزاری دوره‌های آموزشی و  اعطای گواهی‌نامه مهارت در نظر گرفته خواهد شد.

شایان‌ذکر است در این نشست حجت‌الاسلام اعرفی رئیس حوزه علمیه ، ضمن قدردانی از همکاری‌های آموزش‌وپرورش گفت: حوزه باید پاسخگو و بر مبنای تعامل با نهادها  کارکند و در راستای ارتباطات و  تعاملات ، آموزش‌وپرورش  اولویت اصلی  و مهم حوزه‌ی علمیه است .

وی تدوین برنامه ۵ساله مشترک مبتنی بر اسناد بالادستی طرفین،تشکیل کار ویژه‌های روحانیت ،استفاده از مضامین و محتوای سند تحول بنیادین  در برنامه‌ها،پیگیری تأسیس مدارس معارف،تربیت نیروی متخصص در برای آموزش‌وپرورش ، استفاده از طلاب وظیفه در آموزش‌وپرورش و برگزاری دوره‌های مهارتی را از مهم‌ترین برنامه‌های در دست اقدام ستاد همکاری ها برشمرد.

 

منبع: وزارت آموزش و پرورش

خروج از نسخه موبایل