نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

آمادگی برای مقابله با شیوع احتمالی آنفلوآنزای پرندگان

به گزارش خبرشهر، کریم ذوالفقاری با اشاره به اینکه سال گذشته در پی شیوع انفلوانزا بیش از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه مرغ تخم گذار معدوم شد افزود: برای جلوگیری از شیوع بیماری و افزایش میزان خسارت به تولیدکنندگان کلاسهای آموزشی مقابله با بیماری برای کارگران و مالکان واحدهای مرغداری در حال برگزاری است.
وی گفت: هم اکنون اکثر واحدهای مرغداری که به علت شیوع آنفلوآنزا از چرخه تولید خارج شده بودند در حال تولید هستند بطوری که در استان تهران تخم مرغ وارداتی نداریم و یک تعداد جزئی هنوز در بازار است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران افزود: در استان سالانه ۱۷۰ هزار تن تخم مرغ تولید می شود که امسال با برنامه ریزی های انجام شده تلاش می کنیم میزان تولید را در همین میزان حفظ کنیم.
ذوالفقاری در باره تامین واکسن مورد نیاز مرغداران گفت: هزینه واکسیناسیون برای واحد ۱۰۰ هزار قطعه ای ۱۲ تا ۱۵ میلیون تومان است که مرغداران می توانند در صورت نیاز از تسهیلات بانکی استفاده کنند.

۴۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان تهران رفع تداخل شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت : ۴۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان تهران که با منابع طبیعی برای مالکیت اختلاف داشتند رفع تداخل شد.
کریم ذوالفقاری در ادامه مصاحبه اختصاصی با اشاره به اینکه در استان تهران ۱۱۲۳ پلاک ثبتی کشاورزی وجود دارد که با عرصه های منابع طبیعی در تداخل است افزود: بر اساس اطلاعات موجود ۳۲۲ پلاک مشکل تداخل دارد که تاکنون حدود ۴۵ هزار هکتار تعیین تکلیف شده است .
وی گفت : استان تهران در زمینه رسیدگی به اختلافات مالکیت بین کشاورزان و منابع طبیعی در رتبه نخست کشور قرار دارد .
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران افزود: طرح رفع تداخلات عرصه های کشاورزی با منابع طبیعی در استان تهران حداکثر تا دو سال آینده به پایان می رسد .
ذوالفقاری گفت: اسناد قطعی مالکیت کشاورزان پس از رفع تداخل بر اساس نقشه های تجمیعی صادر خواهد شد .
وی درباره طرح نقشه برداری از اراضی کشاورزی افزود : عملیات نقشه برداری هوایی از اراضی کشاورزی استان تهران انجام شده و قرارداد نقشه برداری زمینی در ۱۰ شهرستان استان با سازمان نقشه برداری منعقد شده است .
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران تغییر کاربری اراضی کشاورزی را از دیگر معضلات استان دانست و گفت: گشت ویژه حفاظت از اراضی کشاورزی به صورت روزانه تخریب ساخت و سازهای غیر قانونی را انجام می دهد و این مسئله نشان می دهد به علت محدودیت عرصه های طبیعی گردشگری در استان، شهروندان تمایل بیشتری برای داشتن باغچه شخصی و منزل در اراضی کشاورزی داشته باشند.
ذوالفقاری تاکید کرد: شهروندان پیش از هرگونه ساخت و ساز در اراضی کشاورزی و باغات اطلاعات دقیق را از اداره کل جهاد کشاورزی منطقه مورد نظر دریافت کنند.
وی افزود: خرد کردن اراضی کشاورزی و باغات ممنوع است و شهروندان بدانند سازمان جهاد کشاورزی هیچگونه مجوزی برای ساخت و ساز در قطعه باغ هزارمتری صادر نخواهد کرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: ۹۹ درصد از ساخت و سازهای غیرقانونی که در سالهای اخیر انجام شده تخریب شده است.
ذوالفقاری افزود: چنانچه ساختمانی تخریب شود و متخلف پرکار غیرقانونی اصرار کند بر اساس احکام قضایی به ۶ ماه حبس محکوم خواهد شد.

 

منبع: صدا و سیما

خروج از نسخه موبایل