نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

جذاب ترین کشف تکنولوژیک سال؛ «سیاره زمین دوم » وجود دارد!

به گزارش خبرشهر، شرایط نزدیک ترین سیاره شبیه سیاره ما شاید خیلی مناسب زندگی نباشد اما تحقیقات اخیر به وسیله ماهواره ها و تلسکوپ ها نشان می دهد که این سیاره احتمال دارد شرایط مهمان نوازانه ای داشته باشد.

در شرایطی که نزدیک ترین ستاره بعد از خورشید، پروکسیما سینتاری می باشد، این سیاره ۷ سال نوری با این سیاره فاصله دارد و به همین خاطر از نظر آب و هوا مناسب می باشد.

اگرچه این سیاره دوقلوی زمین نیست ولی هنوز ما راجع موضوعات جغرافیایی این سیاره اطلاعاتی در دست نداریم و باید بیشتر در موضوع دمای این سیاره تحقیق شود. البته نشانه ای از وجود آب مایع در این سیاره وجود دارد. این موضوع رو مرکز مطالعاتی برزیل تایید کرد.

در مقاله ای که اخیراً در مورد این سیاره منتشر شده بود توضیحاتی راجع به این سیاره ارائه کرد که هم از مزیت های این سیاره و مشکلات موجود خبرهایی ها رو به در این مقاله منتشر کرد.

مرکز مطالعاتی در مورد این سیاره اشاره کرد: (( واقعا جالب توجه است که ما می توانیم بر اساس گرمای یک ستاره می توانیم از شرایط جوی یک سیاره مطلع شویم. ))

اساسا نسبت آهن به منیزیم در هسته این زمینه بیشتر از سیاره زمین می باشد.این موضوع باعث می شود تا بتوانیم اندازه ی این سیاره را تخمین بزنیم که این موضوع می تواند کمک شایانی به تشخیص شرایط آب و هوایی کند.

البته نشانه هایی هم در مورد این سیاره وجود دارد که مشخص می کند هوای این سیاره معتدل می باشد. این موضوع باعث جذاب تر شدن این سیاره برای ما می شود.

با توجه به تمام شرایط این سیاره یکی از بهترین سیاره های موجود و مناسب بودن اون برای زندگی می باشد البته امکان وجود زندگی هم در این سیاره تایید شده است و به قول ما شاید آدم فضایی در این سیاره سکونت داشته باشند.در چند سال گذشته امیدهایی برای دریافت نشانه ای از زندگی در این سیاره وجود داشته که ماهواره ها هنوز نتوانسته اند این نشانه ها را در این سیاره پیدا کنند. در چند سال آینده قرار است فضانوردان باز هم این سیاره را بررسی کنند.

خروج از نسخه موبایل