نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

افزایش قیمت طلا و ارز/ سکه های پیش فروش به بازار نیامد

به گزارش خبرشهر، قیمت سکه از صبح امروز در بازار سیر صعودی را در پیش گرفته است آنهم در حالی که پیش بینی می شد با تحویل سکه های پیش فروش سیر نزولی قیمت ها آغاز شود.

صبح امروز نرخ هر قطعه سکه تمام بهار آزادی در بازار دو میلیون و ۷۲۲ هزار تومان بود اما هم اکنون سکه در بازار دو میلیون و ۸۷۶ هزار تومان معامله می شود.

فعالان بازار از ترویج برخی شایعات در خصوص عدم تحویل سکه های پیش فروشی خبر داده و می گویند: برخی افراد سودجو تلاش دارند این شایعه را دست به دست کنند که دولت سکه ها را تحویل نداده و مردم را مجبور به دریافت حواله به جای سکه کرده است.

ولی دریافت کنندگان سکه های پیش فروش می گویند که تمام سکه هایی را که ثبت نام کرده اند را گرفته اند.

محمد کشتی آرای می گوید: افزایش قیمت ارز و عدم ورود سکه های پیش فروشی به بازار از دلایل رشد مجدد قیمت ها در بازار است. این فعال در بازار طلا و سکه می گوید: با وجودی که تقاضای خرید سکه در بازار وجود دارد اما از آنجا که بر خلاف انتظار سکه های پیش فروشی وارد بازار نشد قیمت ها دوباره به سمت بالا سوق یافت.

رییس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر با تاکید بر اینکه ، بازار سکه و طلا سردرگم و گیج است، اظهارداشت: با وجودی که انتظار می رفت حباب سکه امروز بترکد اما به دلیل عرضه نشدن سکه در بازار، حباب کاهش نیافت. حباب هر قطعه سکه بهارآزادی هم اکنون در بازار ۴۸۰ هزار تومان است.

بیشتر بخوانید: مشاهده تغییرات لحظه‌ای قیمت طلا، دلار، سکه و ارز

به گزارش تسنیم، امروز در بازار آزاد سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید با افزایش قیمت نسبت به روز قبل ۲ میلیون و ۸۷۶ هزار تومان و سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم دو میلیون و ۶۶۰ هزار تومان معامله شد.

هر قطعه نیم‌بهار آزادی امروز شاهد افزایش قیمت بود به‌نحوی که در بازار آزاد هر قطعه نیم‌سکه بهار آزادی یک میلیون و ۳۵۵ هزار تومان، ربع‌سکه ۷۰۰ هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی ۴۱۰ هزار تومان فروخته می‌شد.

هر گرم طلای ۱۸عیار نیز امروز ۲۳۵ هزار تومان ارزشگذاری شده بود، ضمن آنکه هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت ۱۲۴۳٫۸ دلار معامله می‌شود.

بر اساس اعلام بانک مرکزی هر دلار آمریکا با ۷ تومان افزایش نسبت به روز گذشته ۴ هزار و ۳۴۲ تومان قیمت خورد. هر یورو با ۳۰ تومان افزایش ۵ هزار و ۸۶ تومان و هر پوند نیز با ۱۰ تومان رشد ۵ هزار و ۷۵۰ تومان ارزش‌گذاری شد.

 

 

منیع: تسنیم

 

مطالب مرتبط:

قیمت سکه و طلا امروز جمعه ۲۲ تیر + جدول

قیمت سکه و طلا امروز چهارشنبه ۲۰ تیر + جدول

قیمت سکه و طلا امروز دوشنبه ۱۸تیر + جدول

 

خروج از نسخه موبایل