نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

ارزان ترین و گران ترین اینترنت متعلق به کدام کشورها است؟

به گزارش خبرشهر،  به لطف اینترنت، مردم در سراسر جهان می‌توانند بدون اینکه صندلی خود را ترک کنند، به تحقیقات جهانی و راهنمایی‌های تجاری دست یابند یا دوستان خود را در مناطق دور، ملاقات کنند؛ با این حال، طبق گزارش منتشره توسط منتال‌فلاس، همه‌ی افراد در جهان هزینه‌ی یکسانی برای این امتیازهای دیجیتالی نمی‌پردازند.

میانگین هزینه سرویس اینترنت در آمریکا چیزی در حدود ۶۶ دلار در ماه است. این هزینه به مراتب بیشتر از چیزی است که کابران اینترنت در مکزیک (۲۷ دلار) و کانادا (۵۵ دلار) پرداخت می‌کنند. با این حال، این آمار در مقایسه با نامیبیا یا بورکینافاسو بد هم نیست، زیرا در این کشورها کاربران برای دسترسی ماهانه به پهنای باند ماهانه ۴۶۴ دلار و ۹۲۴ دلار هزینه می‌کنند. در واقع، هزینه اینترنت در آمریکا بسیار ارزان‌تر از هزینه‌ای است که ساکنان ۱۱۳ کشور از جمله عربستان سعودی (۸۴ دلار)، اندونزی (۷۲ دلار) و گرینلند (۸۴ دلار) می‌پردازند.

ارزان ترین و گران ترین اینترنت متعلق به کدام کشورها است؟

همان‌طور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، به طور متوسط، اینترنت در آسیا و روسیه کمترین میزان هزینه را دارد. در حالی که دسترسی به اینترنت در کشورهای جنوب صحرای آفریقا و مناطق خاصی از اقیانوسیه بسیار گران است. همچنین جالب است بدانید ارزان‌ترین اینترنت جهان متعلق به ایران و اوکراین است.

در نقشه‌های زیر، هزینه‌ی پهنای باند قاره‌ها را به تفکیک کشورهایشان آمده است.

قیمت اینترنت در افریقا



قیمت اینترنت در امریکای شمالی



قیمت اینترنت در امریکای مرکزی و کارائیب



قیمت اینترنت در اسیا



قیمت اینترنت در استرالیا و اقیانوسیه



 

خروج از نسخه موبایل