نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

باید اجازه بدهیم که دختران ما نسبت به آینده امیدوار باشند

به گزارش خبرشهر، به همت فرمانداری شهرستان شهریار؛ همایش دختران آفتاب به مناسبت گرامیداشت میلاد حضرت معصومه سلام الله علیها و روز دختر توسط در سالن اجتماعات اردوگاه شهید منتظری برگزار شد.
بنا بر این گزارش در این همایش دکتر سمیه طهماسبی استاد دانشگاه و فعال اجتماعی و سیاسی ضمن تقدیر از برگزاری این مراسم و حضور مسئولین شهرستان شهریار در این مراسم گفت:  امیدواریم برگزاری اینگونه مراسم ها سبب شود تا همه اقشار جامعه تمرکز خود در مسیر درک مسائل و مشکلات دختران و زنان کشور قرار دهند تابستر لازم جهت تصمیم گیری صحیح و جلوگیری از بحران های ناخواسته فراهم شود.
دکتر طهماسبی با ذکر این نکته که اسلام در جامعه ای ظهور کرد که زنان از جایگاه مناسبی برخوردار نبودند؛ اظهار داشت: پیام نورانی اسلام در این زمینه واضح و روشن است و روایات و آیات زیادی در تایید ارزش، منزلت، جایگاه و کرامت بالای بانوان در جامعه وجود دارد.
این مدرس دانشگاه که در همایش دختران آفتاب در شهرستان شهریار سخن می گفت؛ افزود: در دین ما به جایگاه، کرامت و ارزش خانم ها سفارش بسیاری شده است؛ بر خلاف آنچه در طول تاریخ بنام دین از تریبون ها بصورت یک ادبیات ناقص تشریح شده که باعث شده تا آن نگاه دینی خلاف واقعیت دین بیان بشود و ما نیاز داریم در این زمان، علمای دینی ما به بازخوانی این موضوع بپردازند که حرکت های خوبی در سطح حوزه ها و دانشگاه ها در حال انجام است.
عضو کمیته بانوان خانه احزاب کشور با اشاره به این موضوع که زنان و دختران ما با جایگاه خود در اسلام مشکلی ندارند؛ گفت: آنچه مشکل و غیر قابل تحمل است و به چالش تبدیل میشود این است که آنها در جامعه از حقوق اولیه خود محروم میشوند و به پست ها و مدیریت هایی که متناسب با تخصص و تجربه شان باید بدست بیاورند نمی رسند.
عضو کمیسیون توسعه استان تهران با تاکید بر این نکته که در این دولت اقدامات مهمی در راستای شعار هایی که رئیس جمهور در جهت احقاق حقوق زنان داده بودند انجام شده است؛ ادامه داد: امید است که از این موقعیت مناسب در جهت حضور خانم ها در کابینه و سطوح مدیریتی استفاده بشوند.
دکتر طهماسبی در بخش دیگری از سخنان خود گفت:  لایحه خشونت علیه زنان در حال حاظر به مجلس ارائه شده است و انتظار ما این است که نمایندگان مجلس، مشارکت فعال در این خصوص داشته باشند زیراکه نیمی از آرایی که نمایندگان کسب کرده اند در اختیار زنان است و با تصویب این لایحه می توانیم گامی رو به جلو برداریم و ویژگی هایی که زنان ما در خودشان پرورش داده اند را به بروز و ظهور برسانند.
این استاد دانشگاه و حوزه در ادامه سخنان خود گفت: اگر ما برای دختران و نسل اینده خودمان هم طالب خوشبختی، سعادت و شکوفایی هستیم باید اجازه بدهیم که دختران ما نسبت به آینده امیدوار باشند، مادران امیدوار میتوانند نسل امیدوار تربیت کنند و آنهایی که به شایستگی های خود رسیده اند، میتوانند پویایی ایجاد کنند.
دکتر طهماسبی با مخاطب قرار دادن زنان گفت: یک بخش قضیه خود ما هستیم و باید در رشد و تریبیت خود بکوشیم و نمیتوانیم انتظار داشته باشیم؛ مسئولان ما را در جایگاهی قرار دهند که تخصص و تجربه کافی آنرا نداریم و میبایست شایستگی های لازم را در زمینه های مختلف در خود ایجاد کنیم، رشد کنیم، اعتماد به نفس پیدا کنیم، اظهار نظر کنیم، مطالبه کنیم، تلاش کنیم و در یک گوشه ای ننشینیم؛ باید با شجاعت، شهامت و اعتماد به نفس به میدان بیاییم و حق خود را مطالبه کنیم تا جایگاه واقعی بانوان با همکاری مسئولین به آنها اعطا شود.

منبع: فرمانداری شهریار

خروج از نسخه موبایل