نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

ایجاد ۵۰هزارشغل با اجرای ”پالایشگاه شیر” شهریار

به گزارش خبرشهر، نوراله طاهری اظهار داشت: «بسترهای لازم برای تحقق سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ در سطح شهرستان شهریار پیش‌بینی شده است و یک تیم حاذق و مشرف به مسائل پیرامون شهرستان؛ پتانسیل‌ها و قابلیت‌های موجود را رصد و ارزیابی می‌کنند».

وی افزود: «باتوجه‌به‌اینکه در گذشته برنامه‌ها و پیگیری‌هایی در‌خصوص بهره‌وری از امکانات و پتانسیل‌های شهرستان شهریار صورت گرفته بود اما کافی و منسجم نبوده و ما در‌این‌بین، سعی کردیم با ساماندهی و ایجاد یک بانک اطلاعاتی از موقعیت‌های متعدد در سطوح مختلف شهرستان؛ برای تحقق چشم‌انداز سند توسعه ششم دولت گام‌های خوبی برداریم».

وجود یک فرصت عالی چون ظرفیت کشاورزی شهرستان شهریار؛ موضوع مهمی ‌بود که فرماندار شهریار به آن پرداخت و خاطرنشان کرد: «متأسفانه علی‌رغم تلاش برای حفظ منابع طبیعی و باغات، دست دلالان و مافیای ساخت‌وساز برای تغییر کاربری و تخریب باغات و اراضی کشاورزی کوتاه نشده اما باید اعلام کنم، ما تمام‌قد در مقابل خاطیان و زمین‌خواران ایستاده و اجازه نخواهیم داد که بخش کشاورزی و باغات شهرستان شهریار آسیب ببیند».

وی با‌بیانِ‌این‌مطلب که تمام توان خود را برای احیای باغات و حفظ آن به‌کار خواهیم بست؛ تصریح کرد: «طبق دستورالعمل‌های اداری و قانونی و ابلاغ به شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و جهاد کشاورزی و دیگر دستگاه‌ها، ملزم به اجرای قانون هستند و با خاطیان این موضوع نیز برخورد جدی و برابر مقررات قانونی صورت خواهد گرفت و در‌این‌راستا با هیچ احدی تعارف نخواهیم داشت».

حضور بخش خصوصی و ترغیب برای امر سرمایه‌گذاری در‌زمینه صنایع تبدیلی بحث مهمی ‌بود که این مسئول به آن اشاره کرد و گفت: «درراستای حمایت از بخش کشاورزی و باغداران شهرستان شهریار به‌دنبال اجرای طرح‌های ویژه‌ای هستیم که هم بتواند به توسعه بخش کشاورزی و محصولات باغی کمک کند هم اینکه دست دلالان محصولات کشاورزی را نیز از بازار مصرف کوتاه کند».

این مقام عالی دولت در شهرستان شهریار به چند طرح اجرا شده از‌جمله بازار مرکزی میوه و تره‌بار و محصولات کشاورزی در چند نقطه از سطح شهرستان شهریار اشاره کرد و اظهار داشت: «یکی‌از طرح‌های نیمه‌کاره در شهریار و شهر باغستان در مرحله عملیاتی است که متأسفانه با روند کندی روبه‌روست و با پیگیری‌های لازم از‌سوی شهرداری‌ها و پیمانکار مربوط ملزم به اجرای کار؛ طبق برنامه زمان‌بندی شده است».

وی درخصوص عیوب ایجاد‌شده در دو طرح بازار میوه و تره‌بار شهریار و باغستان تصریح کرد: «گرچه تأخیر در اجرای این پروژه کشاورزان را سرد کرده است اما این نوید را می‌دهیم که بخشی‌از‌آن با پیگیری‌های لازم تا پایان سال تکمیل و تعدادی‌ از غرفه‌های بازار میوه و تره‌بار انتهای فاز یک اندیشه؛ جهت بهره‌برداری تحویل کشاورزان منطقه شود».

این مقام عالی دولت با‌اشاره‌به‌اینکه شهریار از دیرباز دارای محصولات کشاورزی و باغی درجه یک حتی در سطح واردات بوده است؛ اظهار داشت: «تمرکز بر روی این قابلیت و سرمایه‌گذاری در بخش محصولات باغی حتی در بخش‌های خاصی، حرف اول را در سطح ملی و حتی جهانی می‌زند که علاوه‌بر توسعه بخش کشاورزی؛ می‌تواند اشتغال پایدار و تولیدات خوبی را به‌دنبال داشته باشد».

طاهری اجرای این دو پروژه را برای کشاورزان سطح منطقه مهم ارزیابی کرد و افزود: «اگر بتوانیم در حداقل زمان ممکن این پروژه‌ها را وارد فاز بهره‌برداری کنیم؛ به‌طورِ‌حتم کشاورزان از این مهم منتفع و رغبت بیشتری برای تولیدات کشاورزی و باغی خواهند داشت؛ چراکه بدون واسطه و با قیمت مناسب به دست مصرف‌کننده خواهد رسید».

وی همچنین ساخت چندین سوله سردخانه و طرح‌هایی چون صنایع تبدیلی و بازارچه‌های عرصه محصولات کشاورزی را از نیازهای اساسی بخش کشاورزی شهرستان شهریار برشمرد و خاطرنشان کرد: «برای تحقق سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ و همچنین افزایش تولیدات داخلی و عینیت‌بخشیدن به بیانات مقام معظم رهبری برای عملی‌ساختن اقتصاد مقاومتی و تولیدات داخلی؛ نیازمند یک عزم راسخ و جدی برای بهره‌مندی از امکانات و منابع موجود به‌بهترین‌شکل ممکن هستیم».
از حضور سرمایه‌گذاران در بخش کشاورزی حمایت می‌کنیم
فرماندار شهریار در‌ادامه همین مبحث با‌اشاره‌به‌اینکه کارگروه جذب سرمایه‌گذار در فرمانداری تشکیل شده است؛ اظهار داشت: «در‌این‌زمینه شهریار دارای پتانسیل‌های بالقوه‌ای‌ست که فرصت سرمایه‌گذاری را به بخش خصوصی می‌دهد تا با‌حضور در این شهرستان بتواند طرح‌های خوبی با توجیه اقتصادی اجرا کند». این‌ مقام عالی دولت در شهرستان شهریار یادآور شد: «با بررسی‌های به‌عمل‌آمده در طول این مدت؛ نقاط ضعف و قوت این موضوع مشخص و به‌دنبال بسترسازی لازم برای حضور سرمایه‌گذاران هستم که خوشبختانه، شرایط به سمت‌و‌سویی پیش می‌رود که آینده درخشانی در انتظار بخش کشاورزی شهریار است».
ایجاد ۵۰هزار اشتغال با اجرای طرح پالایشگاه شیر در شهریار
اجرای طرح بزرگ پالایشگاه شیر که مجوز آن نیز صادر شده است، خبری بود که طاهری به آن اشاره و افزود: «این امکان که در منطقه خاورمیانه منحصر‌به‌فرد بوده و با شروع این پروژه؛ زمینه ایجاد اشتغال ۵۰هزار نفر در سطح منطقه شهریار و کشور را تضمین می‌کند و باعث رقابت در بازار جهانی نیز می‌شود».

وی نوید این را هم می‌دهد که تا پایان سال جاری خیلی از طرح‌های پیشِ‌رو یا وارد فاز عملیاتی یا بهره‌برداری شوند که زمینه‌ساز تحولات همه‌جانبه شهرستان شهریار خواهد بود». طاهری در بخش دیگری، گریزی به حوزه گردشگری و وجود صنایع کوچک و بزرگ شهرستان شهریار زد و گفت: «وجود آثار باستانی چند‌هزارساله و قابلیتی چون باغات به‌لحاظ خوش‌آب‌و‌هوا‌بودن، می‌تواند شهریار را به قطب گردشگری خوبی برای اوقات فراغت خانواده‌ها تبدیل کند که در‌این‌خصوص، برنامه‌هایی برای جذب گردشگران در دستور‌کار است».

وی در‌ادامه همین بحث اضافه کرد: «به‌علت پراکندگی صنایع تولیدی و طرح‌های عقیمی ‌که در این منطقه اتفاق افتاده و به نتیجه مطلوب نرسیده است و با بررسی جوانب موجود برنامه‌هایی پیش‌بینی شد که علاوه‌بر تقویت صنایع فعال و موفق به‌دنبال احیای صنایع راکد و نیمه‌‌تعطیل رفتیم که بازار مصرف خوبی چه در سطح منطقه و چه در سطح ملی و بین‌المللی دارند و برای سطوح مختلف برنامه‌های مدونی صورت گرفت تا از ظرفیت‌های موجود بهره‌مند شویم».

این مسئول تأکید کرد: «تمام توان خود را برای حمایت از تولیدات صنایعی خواهیم گذاشت که بازار هدف دارند و از صنایع غیر‌کاربردی که عملا ضرر و زیان خواهند داشت، برنامه‌ای نخواهیم داشت». طاهری بیان کرد: «بهره‌گیری از تجارب و مهارت خود صنعتگران در مدیریت این موضوع که آشنا به امور و مسائل صنعت و صنعتگر هستند، موردِ‌نظر ما بوده و است و با حضور در جلسات و بررسی مشکلات پیشِ‌روی صنعت؛ به‌دور از سیاسی‌بازی در جهت کمک به اقتصاد و تولید منطقه، حرکت خواهیم کرد».

فرماندار شهریار با تجربه ۳۰ساله مدیریتش در بخش‌های مختلف؛ با حضور شش‌ماهه در شهریار دغدغه‌مند است تا با فرصت خدمتگذاری که نصیبش شده، بتواند گام‌های خوبی درجهت اعتلای نام شهریار بردارد».

وی می‌افزاید: «در تحقق مطالبات مردم تعلل و کم‌کاری توجیهی ندارد و اگر میز مدیریت، صرفا تشریفاتی بوده بهتر است که مدیرش با آن خداحافظی کند و فضا را برای فردی که می‌خواهد با اخلاص کار کند خالی کرده و در‌غیرِ‌این‌صورت ما با او خداحافظی می‌کنیم».

طاهری در‌خاتمه گفت: «اکنون فضای خدمت در شهرستان شهریار فراهم است و به‌صورت نسبی همه مدیران پای کار هستند و در جایی اگر احساس شود که مسئولی خاموش و ناکارآمد است، از او می‌خواهیم خود را با شهرستان همراه کند و در‌غیرِ‌این‌صورت ناگزیر به جابه‌جایی مدیران خواهیم شد».

خبرنگار: سپیده حاصلی‌پناه

خروج از نسخه موبایل