نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

رفتن سیف قطعی شد | طیب‌نیا در راه ساختمان میرداماد

به گزارش خبرشهر، شامگاه شنبه پاستور میزبان جلسه‌ای مهم بود. گعده‌ای مهم و محرمانه برای اتخاذ تصمیمات اساسی در جهت تغییرات تیم اقتصادی دولت.* شنبه شب علی طیب‌نیا، وزیر سابق اقتصاد که به تازگی از فرانسه به ایران بازگشته مهمان جلسه خصوصی حسن روحانی رییس‌جمهور و محمود واعظی رییس دفتر رییس‌جمهور بوده است.

* این گعده از آن جهت محرمانه بوده است که طیب نیا بدون راننده و با خودروی شخصی عازم پاستور شده است و این نشان می‌دهد شاید رییس دفتر رییس‌جمهور و همچنین روحانی علاقه نداشتند تا کسی از جزییات این جلسه با خبر شود.

* چندی پیش خبری در روزنامه اعتماد مبنی بر خداحافظی سیف از بانک مرکزی و ورود مجدد علی طیب نیا به دولت منتشر شد.

* بازگشت طیب‌نیا به ایران و برگزاری جلسه با رییس‌جمهور نشان داد که این خبر دور از واقعیت نبوده و حسن روحانی تلاش دارد تا از طیب نیا مجددا استفاده کند.

* به گفته یک منبع آگاه در دفتر رییس‌جمهور تغییر رییس بانک مرکزی و رییس سازمان برنامه و بودجه خروجی این جلسه محرمانه بوده است.

* عملکرد محمدباقر نوبخت در سازمان برنامه و بودجه انتقاد‌های فراوانی را به دنبال داشته تا جایی که بسیاری از فعالان سیاسی و اقتصادی نسبت به حضور نوبخت در سازمان برنامه و بودجه بارها معترض شده بودند.

* به نظر می‌رسد سرانجام این اعتراض‌ها نتیجه داده و نوبخت از سازمان برنامه و بودجه جدا خواهد شد اما تصور اینکه او به طور کامل از دولت جدا شود دور از ذهن است.

* از سوی دیگر مدت زمان ماموریت ولی‌الله سیف رو به پایان است و با توجه به اتفاقات اخیر بازار ارز و وضعیت بانک‌ها تمدید ماموریت او از سوی رییس‌جمهور کمی بعید به نظر می‌رسد. حال سوال این است که چه کسانی جایگزین نوبخت و سیف خواهند شد؟

 

منبع: اعتماد

خروج از نسخه موبایل