نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

اولین نشست شورای فرعی پدافند غیرعامل شهرستان ملارد در سال جاری

به گزارش خبرشهر، در ابتدای این جلسه شاهقلیان معاون سیاسی انتظامی فرمانداری با بیان اینکه ساختارِ سازمان پدافند غیرعامل، مصون سازی و پایداری کشور در برابر تهدیدات وظیفه ی پدافند غیرعامل می باشد ، بر تصمیم سازی و عملکرد موثر دستگاه ها در راستای کاهش آسیب پذیری و افزایش ضریب آگاهی و امنیت جامعه تاکید کرد .

وی با اشاره به تعریف پدافند غیرعامل عنوان داشت تهدیدات ذی ربط پدافند غیرعامل شامل تهدیدات نظامی و تهدیدات سایبری، زیستی(انسان، دام، کشاورزی، مواد غذایی و دارویی، آب، محیط زیست و منابع طبیعی) پرتوی شیمیایی و اقتصادی و طیف جدیدی از تهدیدات مردم محور می باشد که سیاست گذاری، هدایت و برنامه ریزی مقابله با تهدیدات یاد شده در قرارگاه های پدافند سایبری، پدافند زیستی، پدافند پرتوی، پدافند شیمیایی، پدافند اقتصادی، پدافند کالبدی و مردم محور پیگیری می شود.

وی در ادامه به بیان نسبت پدافند غیرعامل و مدیریت بحران پرداخت و پدافند غیرعامل را در طول مدیریت بحران دانست و رصد تهدیدات و اتخاذ تمهیدات برای جلوگیری از خطرات احتمالی و اشراف اطلاعاتی نسبت به زیرساخت ها را حائز اهمیت دانست. شاهقلیان از مدیران شهرستان خواست تا مشکلات و تهدیدات را احصاء کنند و اصول پدافند غیرعامل را در زیرمجموعه ها و افق پیش روی خود جاری سازند.

سمیع پور نماینده اداره کل پدافند غیرعامل استانداری تهران هم در این نشست از تعامل خوب ادارات در این زمینه خبر داد و عملکرد فرمانداری ملارد در سال ۹۶ را خوب ارزیابی کرد و اظهار امیدواری کرد با برگزاری جلسات و کارگروههای تخصصی در سالجاری نیز این شورا بتواند بهتر و منسجم تر عمل نماید.

ارائه گزارش روسای کارگروه تخصصی انرزی، آب و برق در خصوص شناسائی نقاط حساس ، ایمن سازی و مقاوم سازی تاسیسات و تهیه ژنراتور برق در مواقع اضطراری از دیگر بخش های این نشست بود .

در ادامه لشگری مدیر محترم منطقه برق ملارد کمبود انرژی برق در تابستان سال جاری به دلیل کاهش شدید آب پشت سدها و کاهش توان تولید برق نیروگاه های برق ابی را قطعی دانست و خواستار همکاری همه جانبه ادارات برای پیشگیری از بروز قطعی برق در شهرستان  شد.

وی گفت در صورتی که میزان مصرف در استان کاهش پیدا نکند، اعمال خاموشی غیر قابل اجتناب خواهد بود. لشگری تأکید کرد: عملکرد ادارات و دستگاه های اجرایی در خصوص پرهیز از اسراف و صرفه جویی در مصرف انرژی تأثیر و بازتاب زیادی در بین عموم مردم دارد و تا ادارات در این زمینه پیشقدم نشوند نمی توان انتظار داشت که شهروندان همکاری لازم را داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به نیاز به تولید برق در ساعات اوج مصرف، همه واحدهای اداری، صنعتی و تجاری دارای مولد بیش از ۱۰۰ کیلو وات را موظف کرد در ماه های تیر و مرداد از ساعت ۱۲ الی ۱۶ کل یا بخشی از برق مورد نیاز خود را از طریق ژنراتورهای برق اضطراری تأمین کنند و شرکت پخش فرآورده های نفتی شهرستان نیز موظف به تأمین نفت و گاز مورد نیازاین ژنراتورها شد. وی همچنین تأکید کرد: همه سازمان ها باید در خصوص اجرای برنامه های بهینه سازی مصرف برق از جمله خاموش کردن سیستم های سرمایشی و روشنایی غیر ضروری در پایان ساعات اداری، استفاده حداقلی از انرژی الکتریکی جهت روشنایی و تنظیم دمای محیط کار روی ۲۵ درجه تهمیدات لازم را اتخاذ نمایند.

گفتنی است در این جلسه پس از بیان نقطه نظرات و پیشنهادات حاضرین ، برگزاری کارگاه آموزشی مبانی پدافند غیرعامل ، تامین سوخت برای ژنراتورهای برق اضطراری و تشکیل جلسات تخصصی مورد تاکید قرار گرفت .

خروج از نسخه موبایل