نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

آموزش های پیش از ازدواج باید بر آگاهی نسبت به بنیان خانواده تمرکز داشته باشد

به گزارش خبرشهر، ابوطالب آذربرا در همایش تلاش برای خوشبختی که به همت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قدس و سازمان بهزیستی با محوریت رازهای موفقیت زوجین در زندگی برگزار شد، گفت: خانواده به عنوان نخستین کانونی که فرد در آن قرار می‌گیرد، اهمیت زیادی در زندگی و آینده او دارد، به همین دلیل بیشترین تأثیرهای محیطی فرد از محیط خانواده است و تأثیرپذیری فرد از دیگر محیط ها نیز به خانواده مربوط می شود، در نتیجه این نهاد بخش مهمی از سرنوشت انسان را پایه گذاری می کند و در تعیین سبک و خط مشی زندگی آینده، اخلاق، سلامت و عملکرد فرد نقش اساسی دارد.

وی نقش مقوله ازدواج را در تحکیم بنیان خانواده مهم دانست و گفت: این امر خود نیز با آموزش در سنین کودکی ارتباط دارد، ازدواج نخستین پایه خانواده محسوب می شود که باید در شرایط و تصمیم گیری های صحیح انجام پذیرد. به همین دلیل دختر و پسر پیش از ازدواج باید تا میزانی نسبت به یکدیگر شناخت داشته باشند و به تفاهم برسند زیرا بیشتر اعتقادها، باورها و تفکرها در دوره کودکی و در زمان رشد افراد شکل می گیرد و پس از ازدواج نمی توان آنها را به نسبت زیادی تغییر داد.

وی ادامه داد: به همین دلیل باید به آموزش در کودکی بسیار توجه داشت زیرا نقش مهمی در شکل گیری افراد و آمادگی آنان برای زندگی آینده و تحکیم بنیان خانواده دارد.

آذربرا اظهار داشت: در امر آموزش به خانواده باید به محورهایی که سبب تحکیم بنیان آن می شود، توجه اساسی داشت و این امر هم بدون فرهنگ سازی امکان پذیر نیست. در بسیاری از مواقع زوج هایی که تشکیل خانواده می دهند خیلی زود صاحب فرزند می شوند و به دلیل اینکه در کودکی به خوبی آموزش ندیده اند، نسبت به تحکیم بنیان خانواده آگاه نیستند و نمی توانند این مهم را به کودکان منتقل کنند.

رییس کمیسیون اجتماعی و امور ایثارگران شورای اسلامی شهر قدس گفت: به همین دلیل در امر آموزش های پیش از ازدواج باید بر روی آگاهی نسبت به بنیان های خانواده تمرکز اساسی داشت تا زوج های جوان توانایی انتقال این آموزش ها را به فرزندان خود کسب کنند.

گفتنی است همایش تلاش برای خوشبختی به همت موسسه سلامت روان ، بهزیستی ، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری و موسسه پیشگیری از آسیب های اجتماعی مدیران جوان در سالن اجتماعات باقرالعلوم (ع) با حضور مسوولان شهرستان برگزار شد.

منبع: شهرداری قدس

خروج از نسخه موبایل