نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

اولین مجمع سلامت شهرستان ملارد برگزار شد

به گزارش خبرشهر، اولین مجمع سلامت شهرستان ملارد، مشترک با مجمع سلامت استان تهران به ریاست خطیبی فرماندار شهرستان ملارد و با حضور امامان جمعه ملارد و صفادشت، جمعی از مسئولین ادارات و سازمان مردم نهاد و کارشناسان بهداشتی و سلامت استان درسالن جلسات فرهنگسرای بعثت برگزارگردید.

خطیبی فرماندار شهرستان ملارد در این  نشست در سخنانی گفت: این مجمع در راستای سیاست‌های ابلاغی سلامت از سوی مقام معظم رهبری، برنامه ششم توسعه و سند حقوق شهروندی ابلاغی از سوی ریاست جمهوری بارویکرد اجتماعی شدن خدمات را ارائه می نماید.

خطیبی افرود: بهداشت همیشه اصل و مقدم بر درمان بوده و همه دستگاه های اجرایی باید در انجام اقدامات پیشگیرانه مشارکت کنند و مجمع سلامت نیز با این دو هدف تشکیل خواهد شد.
وی در ادامه با تأکید بر اینکه امروزه یکی از نیازهای اصلی حوزه سلامت، اجتماعی شدن سلامت است، گفت: مشارکت همه نهادهای جامعه و حتی آحاد مردم، در حفظ و توسعه سلامت امری ضروری است.

خطیبی در ادامه به مهاجر پذیری شهرستان ملارد اشاره نمود و گفت: مهاجرت  بی رویه از ۱۷ استان کشور با قومیت های مختلف این شهرستان را با مشکلات زیادی مواجه کرده است.

وی افزود: با توجه به وجود شهرک های صنعتی در این شهرستان تشکیل مجمع سلامت از ضروریات بوده و همه ادارات و نهادها به ویژه تشکل ها اهتمام لازم را برای پیشبرد اهداف این مجمع داشته باشند. فرماندار ملارد نبود یک  تخت بیمارستانی با جمعیتی بالغ بر ۴۵۰ هزار نفر را یکی دیگر  از معضلات  این شهرستان عنوان کرد و تصریح کرد: ساخت بیمارستان ۱۶۲ تختخوابی ملارد از پروژه های اولویت دار این شهرستان بوده و هدف اصلی این مجمع به ثمر رساندن این بیمارستان است.

فرماندار شهرستان ملارد به احداث تصفیه خانه فاضلاب شهری نیز اشاره نمود وگفت:  برای فاضلاب شهری ملارد و صفادشت طی چهار سال اخیر بیش از یکصد میلیارد تومان هزینه شده است.
عسگری مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملارد در ارائه گزارشی  با اشاره به افزایش اقدامات و توانمندی‌های پزشکی و اورژانسی در شهرستان ملارد در سال‌های اخیر گفت: با تکیه‌ بر توانمندی‌های شهرستان و کمک‌های دولتی در سال‌های اخیر توانستیم به فرصت‌ها و امکانات بسیار خوبی در سطح شهرستان دست‌یابیم.

وی افزود: در این راستا ۱۷ داروخانه دولتی به مراکز داروخانه‌ای شهرستان افزوده‌شده است که باعث افزایش این مراکز به ۵۰ داروخانه خصوصی شامل ۵ داروخانه شبانه‌روزی و همچنین ۱۱ آزمایشگاه در شهرستان ملارد احداث و راه‌اندازی شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملارد  با اشاره به  افزایش خدمات اورژانسی در شهرستان ملارد تشریح کرد: در سال‌های اخیر پایگاه‌های اورژانس در سطح شهرستان به ۸ پایگاه افزایش‌یافته است. همچنین تعداد آمبولانس‌های فعال در شهرستان نیز به ۱۳ آمبولانس فعال و یک آمبولانس پشتیبان افزایش‌یافته است.
عسگری  از اجرای ۱۳ پروژه  یهداشتی و درمانی با اعتباری بالغ بر ۲۴۰ میلیارد ریال د این شهرستان خبرداد.
ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات مسئولان تشکل های مردم نهاد در خصوص رفع مشکلات بهداشتی و سلامت شهرستان بخش دیگر از برنامه های این نشست بود.

منبع: فرمانداری ملارد

خروج از نسخه موبایل