نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

یک ماوس عامل حذف یک تیم حرفه‌ ای از مسابقات جهانی Dota 2 شد!

به گزارش خبرشهر، بدون شک بر کسی پوشیده نیست که مسابقات بازی Dota ۲ امروزه بزرگ‌ترین مسابقات ورزش‌های الکترونیکی را از لحاظ اعطای جوایز به شرکت کنندگانش دارد و به عنوان مثال در سال گذشته میزان مبلغ جایزه مسابقات The International ۲۰۱۷ به میزان ۲۴ میلیون دلار رسیده بود که در نوع خودش رکورد بسیار بالایی به حساب می‌آمد. با این حال رسیدن به چنین مسابقه‌ای ساده نیست و شما باید حریفان بسیاری را در این میان شکست بدهید.

در مسابقات این بازی هر بازیکن باید از سرعت بالایی در اجرای تاکتیک‌ها برخوردار باشد و حتی میلی‌ثانیه‌ها در شکل‌گیری نتیجه‌ی نهایی هم موثر هستند. برای همین تمامی گیمر‌های حرفه‌ای از تجهیزات بروزی برای مسابقات خود استفاده می‌کنند که البته بهتر است بدانید که آن‌ها مجاز به استفاده از هر نوع سخت‌افزاری هم نیستند.

بر اساس آیین‌نامه مسابقات، هیچ بازیکنی نمی‌تواند از سخت‌افزاری قابل برنامه‌ریزی استفاده کند و با استفاده از این توانایی، کارهایی که باید در چنین مرحله انجام می‌شود را به یکباره انجام دهد. به عنوان مثال در بازی Dota ۲ قهرمان‌های زیادی وجود دارند که در شرایطی به چند نمونه‌ی مشابه خود تقسیم می‌شوند و شما باید هر کدام از این نمونه‌ها را به صورت جداگانه مدیریت کنید. این قهرمان‌ها جزو قهرمان‌هایی به حساب می‌آیند که بازی کردن با آن‌ها مشکل‌تر از دیگر قهرمان‌ها است و البته نباید فراموش کنیم در صورت توانایی در بازی با چنین قهرمان‌هایی، می‌توانید مزیت‌های فراوانی را برای تیم خود به ارمغان بیاورید. با این حال به خاطر سختی در مدیریت این گونه قهرمان‌ها، کمتر کسی پیدا می‌شود که سراغ چنین گزینه‌هایی به خصوص در مسابقات حرفه‌ای برود.

با این حال بر اساس گزارش خبرگزاری BBC، تیم حرفه‌ای اهل پرو که با نام Thunder Predator شناخته می‌شود، به دلیل استفاده یکی از اعضای آن‌‌ها از یک ماوس قابل برنامه‌ریزی، از حضور در مسابقات جهانی به کنار گذاشته شد. ماجرا از این قرار بود که یکی از بازیکنان آن‌ها برای کنترل قهرمانی به نامMeepo در بازی دوتا ۲ که در حالت عادی دارای ۴ کلون شبیه به هم است و باید هر کدام از قابلیت‌های آنان را به صورت مجزا مدیریت کرد، به گونه‌ای ماوس خود را برنامه‌ریزی کرده بود که با یک کلیک، به یکباره ۴ شخصیت تحت کنترل او فرمان مشخصی را اجرا می‌کردند که این مسئله از دید داوران مسابقات دور نماند.

مسئولان برگزاری مسابقات با بررسی فایل‌های گزارش بازی و دکمه‌زنی‌های این فرد، تخلف او از آیین‌نامه‌ها را اعلام کرده و این گونه تیم‌ آن‌ها را از شرکت در مسابقات جهانی پیش رو حذف کردند.

خروج از نسخه موبایل