نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

بیش از 12 هزار واحد صنفی فعال در شهرستان قدس وجود دارد

به گزارش خبرشهر، همزمان با فرارسیدن روز ملی اصناف همایشی تحت عنوان کارآفرینان در حمایت از کالای ایرانی با حضور شارقی مدیرکل امور بانوان استانداری تهران، امام‌جمعه، فرماندار، اعضای شورای شهر و جمعی از روسا و هیات مدیره اتحادیه‌های صنفی و بانوان کارآفرین و صنعتگران شهرستان در محل سالن بانوان برگزار شد.

در این مراسم حسین چناقچی رئیس کمیسیون صنایع، اصناف و جذب مشارکت‌های شورای اسلامی شهر قدس ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان والامقام جامعه اصناف شهرستان قدس اظهار داشت: شهرستان قدس بیش از ۲۵ شهید در عرصه اصناف دارد و امیدواریم در شرایط فعلی نیز، با تلاش‌ها و خدمات ارزشمند این قشر زحمت‌کش، در راستای کمک به رونق تولید، ایجاد اشتغال و ارتقاء فضای کسب‌وکار گام برداریم.

وی افزود: امروز در شهرستان قدس بیش از ۱۲ هزار واحد صنفی فعال و ۱۷۰۰ واحد تولیدی، صنعتی، فرهنگی و اقتصادی در سطح شهرستان وجود دارد که همواره مجموعه اصناف شهرستان از بهترین اتاق اصناف استان تهران بوده است.

رئیس کمیسیون صنایع، اصناف و جذب مشارکت‌های شورای اسلامی شهر قدس با اشاره به نقش مؤثر اصناف و بازاریان در سطح جامعه اقتصادی و تولیدی کشور تصریح کرد: به فرموده امام خمینی (ره) اصناف و بازاریان همواره بازوان ستبر انقلاب بوده‌اند و امروز نیز نقش مؤثری در راستای تنظیم بازار عرضه و مصرف جامعه دارند.

چناقچی با اشاره به افتتاح مجتمع خودرویی در سطح شهرستان گفت: خوشبختانه پس از سال‌ها تعلل و مشکلات پیش رو، با تلاش‌های مجموعه شورای اسلامی و فرمانداری عملیات تتاح این محل ساخت این مجموعه رو به پایان هست و در آینده نزدیک با افتتاح این محل  بسیاری از واحدهای صنف خودرویی می‌توانند در این مجموعه  فعالیت نمایند.

وی ادامه داد: اختصاص یک مکان واحد و دائمی از سوی مجموعه شورای اسلامی و شهرداری در راستای استقرار نمایشگاه توانمندی‌های شهرستان نوید دیگری است که به همت شورای اسلامی مصوب شده و در حال حاضر در مراحل پایانی عملی کردن این مهم هستیم

رئیس کمیسیون صنایع، اصناف و جذب مشارکت‌های شورای اسلامی شهر قدس بابیان اینکه این کمیسیون برای اولین بار در مجموعه شورای اسلامی شهر تشکیل‌شده و از ابتدای کار تاکنون بیش از ۲۲ جلسه هم‌اندیشی با حضور اصناف، کارآفرینان و صنعت گران شهرستان قدس در راستای رونق و پویایی هرچه بیشتر صنایع شهر تشکیل‌شده است.

چناقچی در خاتمه متذکر شد: اصناف همواره در طول تاریخ نزدیک‌ترین، مؤثرترین و همراه‌ترین با مردم بوده است و بی‌شک رونق و پویایی اصناف و صنایع شهرستان نقش مؤثری در ارتقای شاخص‌های اقتصادی و اشتغال و قدرت خرید مردم دارد.

لازم به ذکر است در خاتمه از جمعی کارآفرینان برتر و روسای اتحادیه‌های صنفی شهرستان قدس تجلیل به عمل آمد.

 

منبع: شهرداری شهرقدس

خروج از نسخه موبایل