نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

با ثبات ترین ارز دنیا در سال ۲۰۱۸

به گزارش خبرشهر، بسیاری هستند که بر روی ارزهای خارجی سرمایه‌گذاری می‌کنند. بدیهی است که برای این افراد یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین معیارها جهت انتخاب ارزی که قرار است روی آن سرمایه گذاری کنند، امن بودن و پایدار بودنِ آن ارز است. ارزی که در طی مدت‌زمانی کوتاه دچار نوسانات بسیار می‌شود و به یک باره کاهش ارزشی قابل توجه را تجربه می‌کند ارزی مناسب برای سرمایه گذاری نیست. در عوض یک ارز با ثبات و امن، می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای سرمایه گذاری باشد چرا که این ارز نه تنها در برابر کاهش ارزش مصون است بلکه حتی در برخی اوقات افزایش ارزش را نیز تجربه می‌کند. امروز در نت نوشت، در همین راستا، می‌خواهیم به با ثبات ترین ارز دنیا اشاره داشته باشیم. از آن‌جا که بر طبق نظر برخی کارشناسان، یک ارزِ مشخص با ثبات ترین ارز دنیا نیست، ما هم در این‌جا به چند مورد اشاره می‌کنیم: فرانک سوییس، دلار استرالیا، دلار سنگاپور و کرون نروژ.بسیاری هستند که بر روی ارزهای خارجی سرمایه‌گذاری می‌کنند. بدیهی است که برای این افراد یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین معیارها جهت انتخاب ارزی که قرار است روی آن سرمایه گذاری کنند، امن بودن و پایدار بودنِ آن ارز است. ارزی که در طی مدت‌زمانی کوتاه دچار نوسانات بسیار می‌شود و به یک باره کاهش ارزشی قابل توجه را تجربه می‌کند ارزی مناسب برای سرمایه گذاری نیست. در عوض یک ارز با ثبات و امن، می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای سرمایه گذاری باشد چرا که این ارز نه تنها در برابر کاهش ارزش مصون است بلکه حتی در برخی اوقات افزایش ارزش را نیز تجربه می‌کند. امروز در نت نوشت، در همین راستا، می‌خواهیم به با ثبات ترین ارز دنیا اشاره داشته باشیم. از آن‌جا که بر طبق نظر برخی کارشناسان، یک ارزِ مشخص با ثبات ترین ارز دنیا نیست، ما هم در این‌جا به چند مورد اشاره می‌کنیم: فرانک سوییس، دلار استرالیا، دلار سنگاپور و کرون نروژ.
با ثبات ترین ارز دنیادر وهله‌ی اول می‌توان به فرانک سوییس اشاره داشت. کم نیستند کارشناسانی که فرانک سوییس را امن‌ترین و با ثبات ترین ارز دنیا می‌شناسند. سوییس از جمله کشورهای آرام جهان است و همواره سعی داشته که از هر گونه ناآرامی و جنگ به دور بماند. همین امر یکی از عللی است که موجب شده این کشور یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای اروپا و جهان از لحاظ اقتصاد باشد. فرانک سوییس در حال حاضر ارزشی بیش از دلار آمریکا دارد و در سه سال گذشته نیز حدود ۱۷ درصد افزایش ارزش را تجربه کرده است.نرخ تورم در کشور سوییس نسبتاً پایین است و هم‌چنین از آن جا که فرانک سوییس نوسان زیادی را تجربه نمی‌کند می‌تواند در مواقع بحرانی یکی از بهترین گزینه‌ها برای سرمایه‌گذاری باشد.
فارغ از فرانک سوییس، می‌توان به دلار استرالیا نیز اشاره داشت. دلار استرالیا نیز از جمله امن ترین ارزهای جهان است. استرالیا کشوری ست که از لحاظ اقتصادی در وضعیت خوبی به سر می‌برد و واحد پولی آن نیز می‌تواند گزینه‌ای مناسب جهت سرمایه گذاری باشد. البته برخی موارد قابل توجه در ارتباط با دلار استرالیا وجود دارند. به عنوان مثال، اقتصاد استرالیا به بازار کالا وابستگی زیادی دارد، یا مثلاً به سبب آن که استرالیا و چین در حال حاضر شرکای اقتصادی بزرگی هستند و در صورتی که در استرالیا تقاضای کالاهای چینی کاهش یابد ممکن است این امر بر روی دلار استرالیا تأثیر منفی داشته باشد.برخی نیز برآن اند که دلار سنگاپور با ثبات ترین ارز دنیا است. در مقابل، مخالفان این‌گونه نظر می‌دهند که با وجودی که سنگاپور مکان مناسبی برای سرمایه گذاری پول جهت مصون ماندن از موارد مالیاتی است، اما به سبب آن که اقتصاد این کشور پایدار نیست و به شدت نیز دلارمحور است سرمایه گذاری بر روی دلار سنگاپور موردی نیست که بتوان با قاطعیت آن را توصیه کرد.
با این حال به نظر همین مخالفان نیز ترازنامه‌ی بانک مرکزی سنگاپور در شرایطی بهتر از غرب است. مثلاً نسبت سرمایه‌ی آن ۷٫۲ درصد است و همچنین دولت نیز هیچ بدهی‌ای ندارد و لذا وضعیت دلار سنگاپور بهتر از دلار آمریکا و مثلاً یورو اروپا است.فارغ از تمامی موارد بالا، بسیاری از کارشناسان کرون نروژ را یکی از امن‌ترین ارزهای جهان می‌شناسند، خصوصاً به آن دلیل که نروژ از هیچ بدهی خالصی برخوردار نیست. افزون بر این، کرون نروژ یک ارز مستقل است و این به معنای آن است که به شکست‌ها و ناکامی‌های کشورهای دیگر وابسته نیست.
سخن آخربه عنوان سخن آخر می‌توان گفت که هم کرون نروژ، هم فرانک سوییس و هم حتی دلار سنگاپور هر یک می‌توانند به عنوان با ثبات ترین ارز دنیا جهت سرمایه‌گذاری ارزی مورد استفاده قرار گیرند. حتماً و ضرورتاً برای سرمایه‌گذاری ارزی با یک کارشناس اقتصادی کاربلد مشورت کنید تا بتوانید از میان این گزینه‌ها آن گزینه‌ای که برای‌تان مناسب‌تر است را انتخاب نمایید.

 

 

خروج از نسخه موبایل