نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

با ارزش ترین پول دنیا در سال ۲۰۱۸



دینار کویت

احتمالاً شما نیز به مانند من تا کنون فکر می‌کردید که پوند انگلیس با ارزش ترین پول دنیا است. اما جالب اینجاست که با ارزش ترین پول دنیا مربوط به پول یکی از کشورهای همسایه‌ یعنی کویت است. دینار کویت، با ارزش ترین پول دنیا است و مدت زیادی است که این مقام را در دست دارد. احتمالاً شنیده‌اید که هر جا سخن از ثروت باشد نام کویت را به میان می‌آورند. مثلاً در تعریف فلان شخص که از وضع مالی خوبی برخوردار است می‌گویند وضع‌اش کویت است!

کویت به سبب منابع نفتی زیادی که دارد یکی از ثروت‌مندترین کشورهای جهان است. جالب آن که در ۷ مارس ۲۰۱۸ هر دینار کویت با کد ایزوی KWD معادل با ۳٫۳۳ دلار آمریکا بوده است، یعنی پول این کشور بیش از سه برابر پول آمریکا ارزش دارد!

۲- دینار بحرین:



دینار بحرین

دومین پول با ارزش دنیا نیز مربوط به کشور کوچک دیگری در همسایگی ماست. دینار بحرین پس از دینار کویت با ارزش ترین پول دنیا است. در مارس ۲۰۱۸ هر دینار بحرین معدل با ۲٫۶۵ دلار آمریکا بوده است. مهم‌ترین منبع درآمد بحرین صادرات نفت است. جالب است بدانید که بحرین از لحاظ شغلی در وضعیتی بسیار خوب به سر می‌برد و افراد بسیاری جهت یافتن شغل به این کشور مهاجرت می‌کنند.

۳- ریال عمان:



ریال عمان

عمان شبه جزیره‌ای عربی در جوار خلیج فارس است. به سبب موقعیت استراتژیک آن، کیفیت زندگی در این کشور بسیار بالاست و اقتصاد توسعه یافته‌ای دارد. ریال عمان پس از دینار کویت و بحرین با ارزش ترین پول دنیا در سال ۲۰۱۸ است. در مارس ۲۰۱۸ هر ریال عمان با کد OMR برابر بوده با ۲٫۶ دلار.

۴- دینار اردن:



دینار اردن

بر خلاف سه کشور کویت و بحرین و عمان که دارای ذخایر نفتی فراوان اند و بخش عمده‌ای از درآمد اقتصادی‌شان نیز ناشی از همین نفت است، کشور اردن از ذخایر نفتی فراوان برخوردار نیست و هم‌چنین در زمره‌ی کشورهای پیشرفته از لحاظ اقتصادی نیز قرار ندارد. با این حال، دینار اردن چهارمین ارز با ارزش جهان است. در مارس ۲۰۱۸ هر دینار اردن با کد JOD برابر با ۱٫۴۱ دلار  آمریکا بوده.

۵- پوند بریتانیا:



پوند بریتانیا

اگر از مردم در مورد با ارزش ترین پول دنیا بپرسید، احتمالاً پوند بریتانیا را عنوان می‌کنند. اما این در حالی است که پوند بریتانیا پس از دینار کویت، دینار بحرین، ریال عمان و دینار اردن پنجمین پول با ارزش جهان است. گفته می‌شود پوند قدیمی‌ترین واحد پولی است. در مارس ۲۰۱۸ هر پوند بریتانیا با کد GBP برابر با ۱٫۳۹ دلار آمریکا بوده است.

۶- یورو اروپا:



یورو اروپا

یورو واحد پولی مشترک بسیاری از کشورهای اروپایی است و در سال‌های اخیر نیز بیش از پیش تقویت شده. ارزش یورو بیش از دلار است و نکته‌ی جالب در مورد یورو آن که بسیاری از کشورهای اروپایی مانند اسپانیا، آلمان، فرانسه و ایتالیا که از واحد پولی یورو برخوردار اند وضعیت اقتصادی بسیار خوبی دارند. افزون بر این، یورو از لحاظ ذخیره ارزی پس از دلار آمریکا در مقام دوم قرار دارد.

۷- دلار جزایر کایمن:



دلار کایمن

هفتمین پول با ارزش دنیا دلار جزایر کایمن است که در مارس ۲۰۱۸ برابر با ۱٫۲۲ دلار آمریکا بوده است. جزایر کایمن یکی از بهترین پناهگاه‌های مالیاتی جهان است چرا که به پول آن مالیاتی تعلق نمی‌گیرد.

۸- دلار آمریکا:



دلار آمریکا

هشتمین پول این فهرست دلار آمریکا است. با توجه به آن که آمریکا رهبر اقتصادی جهان است، پول این کشور را در هر کشوری می‌توان خرج کرد.

۹- فرانک سوییس:



فرانک سوییس

فرانک سوییس نهمین پول با ارزش دنیا در سال ۲۰۱۸ است. کشور سوییس یکی از پیشرفته‌ترین، زیباترین، پر گردش‌گرترین و در کل یکی از بهترین کشورهای جهان و اروپا است.

۱۰- دلار استرالیا:



دلار استرالیا

استرالیا نیز از کشورهای پیشرفته‌ی جهان از لحاظ اقتصادی بوده و دلار این کشور دهمین پول با ارزش جهان است. جالب آن که بر روی پول این کشور ویژگی‌های لمسی یا همان بریل برای افراد نا بینا و کم بینا وجود دارند تا این افراد نیز بتوانند از ارزش پولی که در دست دارند مطلع شوند.

خروج از نسخه موبایل