نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

ساخت دانشگاه جامع فرهنگیان در دستور کار استانداری تهران قرار گرفت

به گزارش خبرشهر، جلسه هیأت امنای دانشگاه فرهنگیان به ریاست استاندار تهران به عنوان رئیس هیأت امنای دانشگاه فرهنگیان استان تهران و با حضور شکراله حسن بیگی معاون سیاسی و اجتماعی استانداری، احمد تواهن معاون امور عمرانی استانداری ، حجت الاسلام والمسلمین مازنی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس ، دکتر حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور، دکتر انصاری راد مدیر امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان  استان تهران و جمعی از مدیران فرهنگی استان برگزار شد .

در ابتدای این جلسه انصاری راد مدیر پردیس های دانشگاه فرهنگیان در استان تهران گزارشی از نحوه پذیرش دانشجو برای سال جدیدتحصیلی در دانشگاه فرهنگیان ارائه دادو گفت: با توجه به فرسودگی ساختمان های مراکز آموزشی دانشگاه فرهنگیان و به منظور دسترسی بهتر پیشنهاد می شود ؛فضایی برای ایجاد دانشگاه جامع فرهنگیان در خارج از محدوده شهر تهران ایجاد شود .

در ادامه، حجت الاسلام مازنی با اشاره به توجه ویژه مقام معظم رهبری به فرهنگیان و تربیت معلم در کشور گفت: ظرفیت های مجلس در مسیر ارتقاء تعلیم و تربیت و سطح دانش فرهنگی به کار گرفته می شود و هرچه برای معیشت معلمان هزینه شود نوعی سرمایه گذاری برای آینده کشور است .

نجفی عضو هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان و معاون پارلمانی وزیر  در این  جلسه با بیان اینکه  بهره مندی از اعضای هیأت علمی دانشگاه ها در دانشگاه فرهنگیان در ارتقاء سطح علمی و دانشی اثرگذار است گفت: دانشگاه فرهنگیان تهران باید از نظر فضا، توانمندی علمی و شکل درونی برجسته باشد و نیاز است فضایی در استان تهران برای تجمیع مراکز آموزشی دانشگاه فرهنگیان در نظر گرفته شود .

در این جلسه با طرح پیشنهاد ایجاد دانشگاه جامع فرهنگیان در استان تهران مصوب شد ، تا دو هفته آینده پیگیری جانمایی ١٠٠ هکتار زمین از سوی معاونت امور عمرانی و هماهنگی معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری تهران انجام شود .

همچنین در ادامه ، در خصوص درخواست تغییر کاربری برخی ساختمان ها و فضاهای دانشگاه فرهنگیان تصمیماتی مصوب شد و با دستور استاندار تهران، معاونت امور عمرانی استانداری در جهت تبدیل به احسن امکانات دانشگاه فرهنگیان  با همکاری شهرداری تهران وارد می شود .

طرح پیشنهاد الگوی پذیرش دانشجوی پیوسته با توجه به ماهیت تربیت معلم در دانشگاه فرهنگیان از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه بود .

 

منبع: استانداری تهران

خروج از نسخه موبایل