نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

کمبود اعتبار دلیل تاخیر کمک هزینه درمانی معلولان بهزیستی

به گزارش خبرشهر، داریوش بیات نژاد در حاشیه افتتاح نخستین مرکز نگهداری معلولان ذهنی دختر بالای ۱۴ سال شهرستان ملارد گفت: در استان تهران ۱۵۰ هزار نفر از معلولان تحت پوشش بهزیستی هستند و انواع خدمات مورد نیاز خود را از بهزیستی دریافت می کنند.
وی افزود:براساس قانون معلولانی که توانایی اشتغال را داشته باشند و در مراکزی که بهزیستی معرفی کرده است شاغل باشند با توجه به اینکه سهم کارفرمای آنها توسط بهزیستی استان تهران پرداخت می شود تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار می گیرندو افرادی که به هیچ عنوان توانایی اشتغال به کار نداشته باشند هم تحت پوشش بیمه سلامت و یا بیمه های دیگر طرف قرارداد سازمان بهزیستی قرار می گیرند.
مدیر کل بهزیستی استان تهران با تائید تاخیر در پرداخت کمک هزینه درمانی برخی از معلولان تحت پوشش بهزیستی در استان تهران که تحت پوشش بیمه سلامت هستند، گفت: براساس قانون اعتباراتی که برای کمک هزینه درمانی به بهزیستی استان تهران پرداخت می شود به هیچ عنوان در سایر بخش ها هزینه نمی شود و در صورت حمایت دولت و تعجیل پرداخت این اعتبار بلافاصله به معلولان بهزیستی پرداخت خواهد شد.
وی گفت: بیش از ۶۰ هزار نفر از معلولان بهزیستی استان تهران که تحت پوشش اینگونه بیمه ها هستند کد گذاری شده است و برای فراهم کردن شرایط بهتر بیمه ای اقداماتی انجام شده است که تحقق کامل آن نیازمند حمایت ویژه دولت است.

خروج از نسخه موبایل