نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

برگزاری پنجمین جلسه کمیته فرهنگی پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر در شهریار

به گزارش خبرشهر، پنجمین جلسه کمیته فرهنگ و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با حضور جوانشیر جوادی معاون پرورش و تربیت بدنی شهریار،کارشناسان و نمایندگان ادارات شهریار در سالن شورای آموزش و پرورش شهریار برگزار شد.

معاون پرورشی و تربیت بدنی در ابتدای این جلسه ضمن تقدیر از حضور همکاران با اشاره به موضوع اوقات فراغت دانش آموزان اظهار داشت: مسئله اوقات فراغت دانش آموزان یکی از مهمترین موضوعات در تعطیلات تابستان می باشد و می بایست همه نهادهای شرکت کننده درجلسه از تمام ظرفیت های خود جهت ساماندهی و برنامه ریزی در این راستا استفاده نمایند.

وی در ادامه افزود : به جهت جلوگیری و پیشگیری از ایجاد آسیب های اجتماعی (ترک تحصیل ،فرار از مدرسه ،اعتیاد،سرقت و… ) تمام ظرفیت ها برای شاداب سازی ، ایجاد نشاط و انگیزه و بالابردن اعتماد به نفس و روحیه دانش آموزان می بایست به کار گرفته شوند.

در این جلسه حاضرین پیشنهادات خود را در این راستا ارائه دادند که  می توان به  آموزشتخصصیکارکنان هر اداره جهت تربیت افراد علمی ، استفاده از ظرفیت های انجمن ها برای آگاه سازی والدین ،برگزاری همایش پیاده روی ، برگزاری جشنواره بازیها و جشنهای محلی، استفاده از جلسات عمومی ،فعال نمودن پایگاههای سلامت اجتماعی و استفاده موثر از هسته مشاورین آموزش و پرورش اشاره کرد.

در پایان مقرر شد که هر نهاد گزارش های خود را در خصوص اجرای طرح ها و برنامه ها پیرامون آسیب های اجتماعی به دبیرخانه گزارش دهند .

خروج از نسخه موبایل