نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

خیابان‌خواری به سبک بیمارستان نور شهریار!

به گزارش خبرشهر، معابر برای رفت و آمد خودرو‌ و عابران ساخته می‌شود، تجاوز به پیاده‌روها یا اشغال و انسداد خیابان‌ها مغایر با قانون است و مأموران باید بر اساس تبصره یک بند ۲ ماده ۵۵ قانون شهرداری اقدام به رفع سد معبر کنند اما در اتفاقی عجیب بیمارستان اقدام به انسداد بخشی از خیابان‌های اطراف این بیمارستان کرده است.



این انسداد علاوه بر غیرقانونی بودن به خاطر باریک کردن این خیابان که یکی محورهای مواصلاتی اصلی شهرستان شهریار محسوب می‌شود، برای رانندگان ایجاد مشکل کرده و باعث ایجاد ترافیک شده است.



جالب‌تر اینکه این اقدامات تنها محدود به خیابان روبه‌روی بیمارستان نشده و پارکینگ بیمارستان نور نیز اقدام به انسداد خیابان کنار خود کرده است تا مراجعان مجبور به استفاده از پارکینگ و پرداخت هزینه شوند.



روز گذشته برخی مراجعه‌کنندگان بیمارستان نور که خودروی خود را در خیابان مقابل این بیمارستان پارک کرده بودند با تهدید مسئول پارکینگ مواجه شدند که در حال انسداد بخشی از جاده به وسیله وصل کردن کله قندی بود، وی مدعی بود که دارای مجوز از شورای شهر و شهرداری برای این کار است.



این فرد، رانندگان خودرو‌های پارک‌شده در این مکان را تهدید به برخورد و ضرب و شتم و حتی سوراخ کردن ماشین‌ها با دریل می‌کرد! رانندگان نیز در واکنش به این برخوردهای غیرعادی با فوریت‌های پلیس تماس گرفتند.



مأمور پلیس در محل درگیری حضور یافت، البته وی نیز از توهین و برخوردهای نامناسب مسؤول پارکینگ بی‌نصیب نماند اما حین انجام وظیفه با تماس از یک محل نامشخص بدون کامل کردن مأموریت، محل را ترک کرد.

*موضع پیگیری می‌شود/ موانع باید برچیده شوند

فردین جوزانی‌فر، فرمانده انتظامی شهریار در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اتفاقات روز گذشته با بیان اینکه در جریان کامل قضیه هستیم و به طور حتم این اتفاق را بررسی می‌کنیم، اظهار کرد: پارکینگ بیمارستان نور برخلاف قانون اقدام به نصب موانع و پیچ کردن تعدادی کله‌قندی در خیابان کرده است که این موانع با پیگیری پلیس توسط شهرداری باید جمع‌آوری شوند.



*نصب موانع کار شهرداری بوده است/ بیمارستان اطلاعی از موضوع ندارد

حسینی، عضو هیأت مدیره و مدیرعامل سابق بیمارستان نور نیز با انتقاد از اقدامات صورت‌گرفته بیان کرد: بیمارستان دخل و تصرفی در خیابان و حتی پیاده‌‌روی روبه‌روی خود ندارد و اگر هم اقدامی صورت گرفته است توسط شهرداری و بدون اطلاع بیمارستان است.



*مصوبه خلاف قانون وضع نمی‌کنیم/ در صورت تخلف با شهرداری برخورد می‌شود

علی مهدور، رئیس شورای اسلامی شهر شهریار در واکنش به ادعای مطرح‌شده بیان کرد: امکان ندارد که شورای شهر مصوبه‌ای خلاف قانون تصویب کند، شورای شهر به خاطر راحتی مردم اجازه استقرار پارکینگ در این محل را داده بود اما کاملا مخالف اقدامات غیرقانونی است و اگر تخلف شهرداری در این زمینه اثبات شود با شهردار برخورد می‌شود.



*موانع در اولین فرصت جمع‌آوری می‌شود/ ارتباطی با متخلفان نداریم

علی کمره‌ای، مدیر روابط عمومی شهرداری شهریار اما تمام این اتهامات را رد می‌کند و با بیان اینکه شهرداری ارتباطی با این متخلفان ندارد، می‌گوید: شهرداری هیچ نقشی در این قضیه ندارد، با پیگیری‌های که توسط شهردار شهریار صورت گرفت در اولین فرصت این موانع جمع‌آوری خواهند شد.

*لزوم حفظ حقوق شهروندی 

هر از چند گاهی شاهد نصب موانع به انحای مختلف در خیابان‌ها و پیاده‌روها هستیم که برای کسب درآمد یا دیگر مسائل انجام و با این کار حقوق شهروندی مردم زیر پا گذاشته می‌شود، جا دارد مسؤولان امر به ویژه شهرداری به عنوان متولی امر در این زمینه پیگیرتر بود و مانع تضییع حقوق مردم شود.

 

منبع: فارس

خروج از نسخه موبایل