نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

جمع‌آوری و دفن روزانه 250 تا 280 تن زباله در شهرقدس

به گزارش خبرشهر, ناصر رجبیان  با اشاره به ادغام سازمان خدمات موتوری و اداره پسماند و تشکیل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قدس، اظهار داشت: ساختار سازمانی و تشکیلات سازمان‌های وابسته به شهرداری‌ها، مطابق ضوابط تشکیلاتی شهرداری‌ها که سال گذشته از سوی وزارت کشور ابلاغ شد، دچار تغییراتی شد که بر همین اساس، سازمان مدیریت پسماند شهرداری قدس از تلفیق سازمان خدمات موتوری و اداره پسماند تشکیل یافت.

وی افزود: همانطور که از نام این سازمان مشخص است، مدیریت پسماند شهر قدس بر عهده آن است. در شهر قدس روزانه حدود ۲۵۰ تا ۲۸۰ تن زباله تولید می‌شود که کار جمع‌آوری این میزان زباله از مبدا تا محل دفن (اخترآباد) با همکاری نواحی به عهده سازمان مدیریت پسماند است.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری قدس با بیان اینکه این سازمان با ۱۱۰ نفر پرسنل یکی از گسترده‌ترین واحدهای شهرداری به شمار می‌رود، تصریح کرد: سازمان مدیریت پسماند با ۳ دستگاه سیم‌تریلر مکانیزه اقدام به حمل زباله از سکوی میانه به گود اختر‌آباد می‌کند.

رجبیان در تشریح اهداف و برنامه‌های سازمان تحت مدیریت خود، گفت: استراتژی و برنامه سازمان مدیریت پسماند در ۳ «R» نهفته است که شاملreduction (تولید کمتر زباله)، reuse  (استفاده مجدد) و recycle  (بازگشت مجدد به چرخه) است.

وی در ادامه به رئوس برنامه‌های سازمان تحت مدیریت خود در سال جاری پرداخت و اظهار داشت: بر حسب دستور شهردار محترم مبنی بر تدوین طرح جامع مدیریت پسماند شهر قدس در راستای محورهای «۳R» یادشده، اقدام به تدوین این طرح خواهیم کرد.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری قدس ادامه داد: پیگیری اتمام سالن تفکیک و پردازش پسماند و انتخاب پیمانکار در این خصوص، پاکسازی میادین و پارک‌ها و همچنین ساماندهی واحدهای غیرمجاز جمع‌آوری ضایعات از سطح شهر با همکاری سازمان میادین و تره‌بار (ساماندهی مشاغل شهری و کشاورزی) از دیگر اقدامات سازمان مدیریت پسماند خواهد بود.

رجبیان با اشاره به اهمیت تفکیک زباله از مبدا‌ٔ و ضرورت آموزش شهروندان در باره این موضوع، افزود: قبل از همه موارد بیان‌شده، وظیفه اصلی سازمان مدیریت پسماند، آموزش شهروندی از طریق سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی و روابط عمومی شهرداری قدس و بویژه همکاری مجدانه اداره آموزش و پرورش است که بر همین اساس، اقدامات خوبی در سطح مدارس انجام خواهد شد.

خروج از نسخه موبایل