نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

حرکت در مسیر تعالیم قرآن مجید، مصونیت دانش آموزان از آسیب های اجتماعی را در بردارد

به گزارش خبرشهر،با حضور دانش آموزان و فرهنگیان مناطق شهرستان های استان تهران سی و ششمین دوره مسابقات قرآن و عترت و نماز در اردوگاه شهید منتظری شهریار برگزار شد.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران درخصوص نحوه برگزاری مسابقات اظهار داشت: مسابقات به مدت چهار روز برای دانش آموزان و فرهنگیان در قالب رشته های قرآنی از جمله ،حفظ عمومی، پنج جزء، ده جزء، بیست جزء و حفظ ویژه، قرائت تحقیق و ترتیل، تفسیر قرآن، نحج البلاغه، صحیفه سجادیه، مداحی، اذان، احکام و انشای نماز به صورت و حضوری و هم خوانی قرآن برگزار شد.

علی کریمی حضور قابل توجه دانش آموزان را بعد از دو دوره آموزشگاهی و منطقه ای با شکوه خواند و در این باره اذعان داشت: در مجموع تعداد آماری بالغ بر ۲۴۰۰ نفر از دانش آموزان در این مسابقات حضور داشتند و ۷۴ نفر از دانش آموزان و هشت نفر از فرهنگیان به مرحله استانی که در تابستان برگزار خواهد شد، اعزام می شوند.

وی در خصوص مسابقات تفسیر و قصه گویی قرآن فرهنگیان گفت: این دوره از مسابقات ویژه فرهنگیان و مختص به شهرستان های استان تهران و با توجه به سیاست ها استان برگزار شد.

کریمی در مورد بازخورد این مسابقات درمیان دانش آموزان اظهار داشت: حدود ۴۰ درصد از دانش آموزان مدارس شهرستان های استان تهران در این مسابقات شرکت کرده اند که به نوبه خود آمار بسیار خوبی است، چرا که سبب تاثیرات و تحولات روحی، معنوی و حتی علمی در دانش آموزان به واسطه آشنایی با مضامین قرآنی شده، که همه این ها در نتیجه دانش اموزان را از آسیب های اجتماعی مصون می دارد.

این مقام مسئول در زمینه مقایسه مسابقات امسال و سال گذشته اظهار داشت: مسابقات سال گذشته در دوروز ولیکن امسال در چهار روز صورت پذیرفت و نکته حائز اهمیت وجود نمایشگاه مصباح الهدی یا امام شناسی بود که با محوریت شناخت امام جواد(ع) برگزار شد که از مهر ۹۶ داش آموزان نمایشگاه ها و آثار متعددی را با موضوع امام جواد(ع) به وجود آوردند و در میان مناطق شهر ری عملکرد قوی تری داشت.

کریمی افزود: فضای مسابقات امسال فضایی مثبت ، قرآنی و اسلامی و مطابق با اهداف عالی نظام آموزش و پرورش داشت و سبب رسیدن به حیات طیبه که یکی از اهداف ما بودگردید و امید است که فرهنگیان و دانش آموزان و هرکسی که در راه های قرآنی قدم برمی دارد در جامعه به خوبی ایفای نقش کند و تاثیر گذار باشد و ما بتوانیم شهروندان خوبی را به واسطه این مسابقات و جوامع قرآنی ، تحویل جامعه دهیم.

خروج از نسخه موبایل