نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

یک درصد از درآمد بانک‌های دولتی به حساب آموزش و پرورش شهرستان‌ها واریز می‌شود

به گزارش خبرشهر، محمد محمودی شاه‌نشین در همایش تجلیل از معلمان نمونه استانی و منطقه‌ای شهرستان شهریار که با حضور مسئولان و فرهنگیان شهرستان برگزار شد اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های همه ما باید این باشد که آینده نظام مقدس جمهوری اسلامی رو طوری رقم بزنیم که عزتمندتر و مقتدرتر باشد که شروع این مهم در مدارس و با تلاش معلمان رقم می‌خورد.

وی بیان کرد: سی سالی است که برخی مشکلات در حوزه آموزش و پرورش داریم و در حال جدال برای کاهش این مشکلات بوده و هستیم و باید همه مسئولان دست در دست هم بدهیم تا این مهم محقق شده و در حوزه آموزش و پرورش به رشد مطلوب برسیم.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سه موضوع مهم در حوزه آموزش و پرورش افزود: از سه منظر مسائل فرهنگی و آموزشی در حوزه پرورش را نگاه کنیم که اولین مورد معیشت و اقتصاد معلم، تجهیز مدارس، افزایش زیرساخت‌ها و هوشمندسازی است که با وابستگی به نفت بازگشت سخت عواید آن، دولت توان حرکت در این مسیر را ندارد منتها با نگاهی آینده‌نگر باید تلاش کرد تا معیشت و اقتصاد معلمان و فرهنگیان محقق شود.

محمودی شاه‌نشین با تاکید به روند افزایش نرخ دلار و معضلات ناشی از آن تصریح کرد: امروز همه اقتصاددانان و اهل فن لازم است در مورد موضوع ارز ورود کنند تا این مشکلات رفع شود و نظرات کارشناسانه و نقدانه پذیرفته شود.

 وی با بیان اینکه اگر در حوزه آموزش و پرورش مشکلاتی وجود دارد لازم است فرهنگیان و نخبگان وارد عرصه شده و با توجه به پتانسیل‌ها تدابیری اندیشیده و مسئولان را همراهی کنند گفت: در روزهای اخیر چند نفر از نمایندگان مجلس طرحی را ارائه کرده‌اند که برخی بوضوعات ملکی مدارس را به سمت تجاری ببرند تا از عواید آن قدری از هزینه‌ها تامین شود و طرحی نیز ارائه شده که یک درصد از درآمد بانک‌های دولتی مانند منابعی که از ارزش افزوده در حساب دهیاری‌ها و شهرداری‌ها واریز می‌شود به حساب آموزش و پرورش شهرستان‌ها واریز شود.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور عنوان کرد: امروز مشکلات اقتصادی انگیزه معلمان را تا حدی کاهش داده است، باید مشکلات معلمان، دانش‌آموزان، زیرساخت‌های فرهنگی و آموزشی تأمین شود، در تلاش هستیم که برخی منابع که از ارزش افزوده به روستاها و شهرها داده می‌شود در راستای افزایش زیرساخت‌های آموزشی هزینه شود.

محمودی شاه‌نشین با اشاره به اعتبارات ارزش افزوده شهریار اظهار داشت: با توجه به اینکه شهرستان شهریار در سال ۹۶ نزدیک به ۳۵۰ میلیارد تومان ارزش افزوده به خود اختصاص داده بود که چهار برابر سال‌های گذشته باید این نگاه بسط پیدا کند که از این ارزش افزوده در زمینه فعالیت‌های عمرانی، آموزشی و فرهنگی هزینه شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در زمینه بهبود وضعیت معلمان هر آنچه مربوط به مجلس باشد پیگیری لازم را انجام می‌دهیم، ضمن اینکه باید همه مسئولان تدابیر لازم را بیاندیشند تا رشد، توسعه و تعالی وضعیت آموزش و پرورش را محقق کنیم.

 

منبع: تسنیم

خروج از نسخه موبایل