نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

رئیس هیئت مدیره انجمن حمایت از بیماران خاص شهرستان قدس؛ نعمت کمک به بیماران سرمایه الهی است و باید قدر آن را بدانیم

به گزارش خبرشهر، حجت الاسلام و المسلمین اصغر قاسمی، رئیس هیئت مدیره انجمن حمایت از بیماران خاص شهرستان قدس، در ارتباط با ارزش کمک کردن و یاری رساندن به یکدیگر اظهار داشت: یکی از مباحث مهم در اسلام کمک رسانی، یاری و تعاون است. یکی از راه های مهم دست یابی به کمال، خدمت کردن به بندگان خداست و این امر با یاری و کمک به بندگان خدا میسر می شود.

وی با اشاره به سخن حضرت علی(ع) بیان داشت: انسان های بزرگوار کسانی اند که سخاوتمند بوده و سخاوت از صفات خداوند است. سخاوت یکی از راه های رسیدن به سیادت و بزرگواری است.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم در جامعه حرکت خداپسندانه داشته باشیم باید مردم را از خود بدانیم. همانطور که امام حسین(ع) فرمودند:«ادب آن است که وقتی از منزل بیرون می آیی، با هیچ کس برخورد نکنی جز آنکه او را برتر و بهتر از خود ببینی». بنابراین وقتی همه را از خود بهتر بدانیم، به آنان احترام می گذاریم.
حجت الاسلام و المسلمین قاسمی افزود: چه بسا انسان هایی در جامعه زندگی می کنند که از ما بهتر هستند ولی گرفتار مشکلاتی شده اند و باید بدانیم که انسان ها نسبت به یکدیگر مسئول هستند.

وی خاطر نشان کرد: بیماران خاص با سختی و مشکلات بسیاری رو به رو هستند و درد و مشقت زیادی در طول درمان خود تحمل می کنند. این افراد مقام خاصی نزد پروردگار دارند و یاری رساندن و خوشحال کردن دل آن ها متعاقباً موجب بازگرداندن شادی به خودمان می شود.

حجت الاسلام و المسلمین قاسمی بیان داشت: نعمت کمک کردن به بیماران خاص سرمایه است که خداوند به انسان داده و باید قدر این نعمت را بدانیم. انگیزه مهربانی و دلسوزی در وجود انسان و کمک به همنوعان توفیقی از سوی پروردگار بوده که می تواند وسیله ای برای نجات انسان باشد.

وی تصریح کرد: کمک کردن به نیازمند، نعمت و لطفی از سوی خداست و موجب دوری بلاها از انسان شده و در پی این یاری رسانی، نیازهای خودمان نیز رفع می شود.

منبع: فرمانداری

خروج از نسخه موبایل