نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

کتابخانه‌های شهرستان پاسخگوی نیازهای شهروندان نیست

به گزارش خبرشهر، حسین چناقچی رئیس شورای اسلامی شهرستان قدس ضمن بازدید از اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان  اظهار داشت: روش تربیتی و آموزشی والدین  و سیستم‌های آموزشی نقش بسزایی در تقویت عادات مطالعه و کتاب‌خوانی دارد.

وی با اشاره به نقش مؤثر خانواده‌ها در ترغیب و تشویق فرزندانشان به کتاب‌خوانی  افزود: امروزه با گسترش فضای مجازی جوانان کمتر به کتاب و کتاب‌خوانی روی می‌آورند که باید بتوانیم با ایجاد فضاها و ساختارهای مناسب آنان را به سمت  مطالعه کتاب سوق دهیم.

رئیس شورای اسلامی شهرستان قدس تصریح کرد:متأسفانه در کشور ما سرانه مطالعه پایین است و به نحوی با بحران روبرو هستیم که در این راستا همه دستگاه‌های فرهنگی و رسانه‌ها باید با عزم ملی و همه‌جانبه در ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی به‌ویژه در خانواده تلاش کنند.

چناقچی  عنوان کرد: سرانه مطالعه و میزان کتاب خواندن در هر جامعه، بیانگر فرهنگ و علاقه مردم به هویت‌ و مفاهیم اصیل است و هرچقدر ارتباط مردم با کتاب بیشتر شود، شاهد مشکلات اجتماعی کمتری خواهیم بود.

وی با تأکید  بر اینکه  کتابخانه‌ها و فضاهای مطالعه موجود در سطح شهرستان پاسخگوی  نیاز شهروندان نیست، تصریح کرد: باید  تلاش شود تا با ایجاد فضاها های فرهنگی و افزایش کتابخانه‌های سطح شهرستان نسبت به ارتقای سرانه فرهنگی و علمی شهرستان  اقدام نماییم.

منبع: شورای شهر شهرقدس

خروج از نسخه موبایل