نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

دهیاران به فکر اجرای طرح های ماندگار در روستاها باشند

به گزارش خبرشهر، جلسه بررسی طرح های روستایی به ریاست طاهری فرماندار شهرستان شهریار و با حضور علیرضا گرجی بخشدار مرکزی شهریار، دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاها در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

بنا بر این گزارش در این جلسه طاهری ضمن تاکید بر توجه به اجرای طرح های مختلف در سطح روستاها گفت: دولت با تخصیص تسهیلات مختلف با سود ۴ درصد از طرح های اشتغالزا و صنایع تبدیلی در روستاها حمایت می کند.

فرماندار شهرستان شهریار با ذکر این نکته که ما باید روستاهایمان را درآمد زا کنیم؛ اظهار داشت: هرچند کمک های بسیار خوبی از جانب دولت به روستاها شده است اما دهیاران و شوراهای روستا باید تلاش کنند تا با اجرای طرح های مختلف دهیاری ها را درآمدزا کنند تا بتوانند در رشد و توسعه روستا گام های بلندتری بردارند.

نماینده عالی دولت افزود: از جمله طرح های عمرانی که می توان در روستاها اجرا کرد؛ ساخت سالن های ورزشی، مدرسه، پارک ها و بوستان های محلی است.

طاهری راه اندازی تعاونی های روستایی را به منظور ایجاد اشتغال برای جوانان روستاها با اهمیت دانست و گفت: یکی از اقدامات خوب اینگونه تعاونی های روستایی توجه به راه اندازی صنایع تبدیلی است که هم کمک به کشاورز و باغدار است و هم کمک به تولید و اشتغال.

نماینده عالی دولت در بخش دیگری از سخنان خود دهیاران را به فاصله گرفتن از کارهای روزمره و توجه به برنامه و طرح های ماندگار دعوت کرد و اظهار داشت: دهیاران تلاش کنند تا با برنامه ریزی از اعتبارات موجود بهترین استفاده را در اجرای طرح های ماندگار در روستاها ببرند و این فرصت را غنیمت بشمارند.

منبع: فرمانداری شهریار

خروج از نسخه موبایل