نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

دریافت غیرقانونی عوارض کسب، فعالیت صنوف ملارد را مختل کرد

سید طاهر میرحسن‌زاده با بیان اینکه تعدد مشکلات صنوف سبب شده که بسیاری از این مجموعه‌ها یا به سمت تعطیلی سوق پیدا کنند و یا تنها به واسطه کسب درآمدی اندک با کسالت‌های بسیار همچنان فعال باشند اظهار داشت: اگر مشکلاتی که امروز گریبان‌گیر اصناف شده رفع و رجوع نشود خیلی زود شاهد پایین کشیدن کرکره مغازه‌ها و تولیدی‌ها هستیم.

وی بیان کرد: مشکلات متعدد اصناف این واحدها را با سردرگمی روبرو کرده، امروز ترافیک یکی از معضلاتی است که سبب کاهش تبادلات تجاری واحدهای صنفی شده است؛ چرا که نه تنها فضایی برای محل ایستایی افراد برای خرید وجود ندارد بلکه حجم بالای آلودگی صوتی و همچنین تجمع خودروها در معابری که واحدهای صنفی در آن وجود دارد سبب شده که میزان عبور خریداران کاهش پیدا کند.

رئیس اتاق اصناف شهرستان ملارد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ایجاد پارکینگ در خیابان امام خمینی(ره) افزود: علاوه بر این اشکالات، ترافیکی که در خیابان امام خمینی(ره) وجود دارد نیز تأثیر بسیاری در کاهش فروش صنوف داشته که امیدواریم در آینده‌ای نزدیم شاهد بهبود این وضعیت باشیم.

پارکینگ برای رفع مشکل مجتمع‌های متعدد صنفی و خدماتی ملارد ایجاد شود

میرحسن‌زاده تصریح کرد:‌ این خیابان با وجود مجتمع‌های متعدد صنفی و خدماتی نیاز جدی به پارکینگ دارد و باید هر چه زودتر تدبیری برای رفع مشکل این خیابان صورت بگیرد و همچنین لزوم تصحیح شرایط ایستایی خودروها در این خیابان امری جدی است که باید مورد توجه متولیان امر قرار گیرد.

وی در ادامه با اشاره به رکود اقتصادی توأم با تورم به واسطه عدم اجرای صحیح طرح ارزش افزوده گفت: در راستای حل این مشکل اگر ارزش افزوده به جای اینکه از مبلغ کل کالا دریافت شود، از سودی که صنوف می‌گیرند کسب شود این مشکل تا حدودی مرتفع می‌شود.

رئیس اتاق اصناف شهرستان ملارد با اشاره به شعار سال مبنی بر حمایت از کالای ایرانی اظهار داشت: مقام معظم رهبری سال‌های متمادی است که دغدغه بهبود اشتغال، تولید داخلی و نگاه مطلوب به صنعت دارند و هر بار نیز بر این موضوع تأکید فرموده‌اند که این نشان از اهمیت موضوع نزد ایشان دارد، وظیفه ما به عنوان مسئولان این است که هر چه می‌توانیم در مسیر قانونی حرکت کرده و با حمایت از تولید و اشتغال در جهت کاهش این دغدغه‌ها گام برداریم.

حل مشکلات اصناف برای پیشگیری از رکود تورمی ضروری است

میرحسن‌زاده ضمن اشاره به ضرورت حل مشکلات اصناف برای پیشگیری از رکود تورمی ادامه داد: اگر مشکلات صنوف مرتفع نشود در آینده‌ای نزدیک شاهد رکودی توأم با تورم خواهیم بود که کمر اصناف را می‌شکند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع دریافت غیرقانونی عوارض کسب اشاره کرد و افزود:‌ با وجود درج این موضوع در فرم‌های خوداظهاری مالیاتی، همچنان شهرداری مبادرت به دریافت مبالغی در قالب این موضوع از صنوف می‌کند که سبب اعتراض بسیاری از صاحبان صنوف شده است.

رئیس اتاق اصناف شهرستان ملارد در پایان خاطرنشان کرد: امروز درآمدهای اصناف با تولید برخی فروشگاه‌هایی که به صورت قارچ‌گونه در حال ایجاد هستند بیش از گذشته کاهش پیدا کرده؛ این درحالی است که هر روزه بر میزان دریافت‌ها از صنوف افزوده می‌شود که ضربه‌ای مهلک برای فعالیت صنوف و در ادامه آن اشتغال و اقتصاد وارد می‌کند.

 

منبع: تسنیم

خروج از نسخه موبایل