نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

شهرستان قدس به لحاظ اراضی و فضای موجود با محدودیت توسعه روبه‌رو است

علی‌اصغر ناصربخت ظهر امروز در نخستین نشست خبری خود که با حضور اصحاب رسانه و جراید در فرمانداری شهرستان قدس برگزار شد اظهار داشت: ارتباط و تعامل مثبت و مستمر با اصحاب رسانه و جراید می‌تواند گام مثبتی در جهت بیان برنامه‌ها و افکار هر نهاد و سازمانی و در مقابل پذیرش انتقادات و پیشنهادات آن‌ها باشد.

وی با بیان اینکه تابع هیچ صف‌بندی سیاسی نیستم افزود: اعتقادم بر این است که در هر عرصه و اموری که قرار داریم، باید از تمام ظرفیت‌ها و توان خود در جهت پیشبرد برنامه‌ها استفاده کنیم.

عمده مشکل شهرقدس، بررسی وقف‌نامه‌ها و دستور تبدیل به احسن‌ آن‌هاست

فرماندار شهرستان قدس در ادامه با اشاره به مشکلات موجود در سطح شهرستان تصریح کرد: مسئله وقف یکی از مشکلات جدی این شهر است که باید با مشخص شدن حدود و ثغور آن نسبت به برطرف کردن این مشکل اقدام کرد.

ناصربخت با بیان اینکه نباید موضوع اوقاف را به تمام بخش‌های شهرستان تسری داد عنوان کرد: بررسی وقف‌نامه‌ها و دستور تبدیل به احسن مقام معظم رهبری برای حل مشکل اوقاف، نیازمند تعامل و نشست با مدیران ارشد شهرستان است که این موضوع باید در کمترین زمان ممکن رتق و فتق شود.

قدس به لحاظ اراضی و فضای موجود با محدودیت توسعه مواجه است

وی همچنین با اشاره به اینکه در این شهرستان محدودیت حریمی و خدماتی بسیاری وجود دارد گفت: محدوده حریم شهرستان با حریم آن انطباق دارد؛ اما از حیثی دیگر به لحاظ اراضی و فضای موجود با محدودیت توسعه مواجه هستیم.

مشخص شدن حریم شهرستان منبعی برای کسب درآمد پایدار است

فرماندار شهرقدس ادامه داد: شهرداری قدس متأسفانه به دلیل عدم در اختیار داشتن فضا و اراضی کافی در سطح شهرستان ملزم به فروش تراکم و پارکینگ برای کسب درآمد و تأمین اعتبار جهت اجرای پروژه‌های خود است، از این‌رو شهرداری برای ارائه خدمات با محدودیت جدی مواجه است.

ناصربخت تصریح کرد: جذب مالیات‌های قانونی بر ارزش افزوده و مشخص شدن حریم شهرستان می‌تواند منبع مناسبی برای تأمین درآمدهای این نهاد غیردولتی باشد.

عدم تعیین حریم شهرستان، سبب مدیریت دوگانه در شهرک دانش شده است

وی همچنین با اشاره به مدیریت دوگانه در شهرک دانش اظهار داشت: متأسفانه مشخص نشدن حریم شهرستان و حضور شهرداری ناحیه ۶ منطقه ۱۸ و واریز درآمدهای مالیاتی دانش به تهران و کرج یکی از مشکلاتی است که باید هرچه زودتر نسبت به آن تعیین تکلیف شود.

فرماندار شهرقدس گفت: تلاش ما بر این است از حریم و محدوده سیاسی شهرستان دفاع کنیم و بی‌شک با استقرار دهیار و مطالبه درآمدهای ناشی از حریم و کارخانه‌جات صنعتی موجود در این منطقه، می‌توان نسبت به تحقق حقوق به حق شهروندان این منطقه اقدام کرد.

خدمات درمانی و بهداشتی شهرستان قدس پاسخگوی جمعیت آن نیست

ناصربخت سپس به سرانه پایین خدمات درمانی و بهداشتی شهرستان اشاره کرد و افزود: هم اکنون شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر دارای بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی هستند که شهرستان قدس با جمعیت ۳۵۰ هزار نفر نیازمند یک بیمارستان ۵۶۰ تختخوابی است.

کمبود سرانه‌های آموزشی شهرقدس بحرانی است

وی در ادامه با اشاره به کمبود سرانه‌های آموزشی در سطح شهرستان قدس بیان کرد: با وجود جمعیت ۶۰ هزار نفری دانش‌آموزان این شهرستان، فضای موجود جوابگوی نیاز دانش‌آموزان نیست و با ادامه این روند، باید شاهد سه شیفته شدن مدارس در این شهرستان باشیم.

فرماندار شهرقدس همچنین با اشاره به پایین بودن سرانه فضای سبز شهرستان تأکید کرد: شهرستان قدس بیش از ۲٫۳ جمعیت استان تهران را به خود اختصاص داده است؛ اما به لحاظ سرانه‌ فضای سبز با محدودیت مواجه است که باید با ایجاد بوستان‌های محلی این کمبودها را مرتفع کنیم.

کمربند فضای سبز در حریم رودخانه شادچای ایجاد می‌شود

ناصربخت در ادامه پیرامون ایجاد کمربند فضای سبز در حریم رودخانه شادچای شهرستان افزود: باید این حریم بستر را در اختیار شهرداری و سایر ادارات متولی قرار دهیم تا بتوان به بهترین وجه ممکن در راستای ایجاد تفرجگاه و فضای گردشگری در این محل اقدام کرد.

فرماندار شهرقدس در پایان با اشاره به وضعیت شهرک‌های صنعتی شهرستان خاطرنشان کرد: اقتصاد شهرستان قدس بر محوریت صنعت این منطقه است و باید حریم این شهرک‌ها و نحوه ارائه خدمات و پرداخت عوارض واحدهای صنفی موجود در آن مشخص شود.

 

منبع: تسنیم

خروج از نسخه موبایل