نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

در بیست و یکمین جلسه شورای برنامه ریزی استان مصوب شد:تعیین تکلیف تأمین برق و آب شهرک صنعتی شهریار/ساماندهی معادن شن وماسه و ایجاد شهرک صنفی در شاهدشهر

به گزارش خبرشهر، بیست و یکمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران مشترک با کمیته برنامه ریزی شهرستان شهریار صبح امروز ١۴اسفند به ریاست مقیمی استاندار تهران و باحضور امامی امین معاون هماهنگی امور اقتصادی ،تواهن معاون هماهنگی امور عمرانی و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ،فرماندار شهریار و جمعی از مدیران و رؤسای دستگاه های اجرایی استان در محل سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

در کارگروه عمرانی و زیربنایی شورای برنامه ریزی و توسعه استان در ابتدا مشکلات مربوط به شهرک صنعتی شهریار که در سفر استانی رییس جمهور به شهریار مصوب شد مطرح و مقرر شد مشکلات مربوط به  احداث پست برق ۶٣کیلو ولتی این شهرک و همچنین ایجاد پست ١٠٠کیلو ولتی برق در شهر صفادشت ملارد ظرف مدت هجده ماه به بهره برداری رسیده و در اختیار متقاضیان قرار گیرد .

استاندار تهران در حاشیه این جلسه با تأکید بر اینکه تمامی مصوبات شورای برنامه ریزی حتمأ اجرایی و عملیاتی می شوند ،افزود:تصمیمات شورای برنامه ریزی مبنای پیشرفت و توسعه استان تهران در چهارسال آینده خواهد بود مصوبات این شورا مورد رصد و پیگیری مستمر قرار می گیرند .

مقیمی فعالیت و مشارکت همه اعضای جلسه بخصوص مدیران شهرستانی حاضر در جلسه را در تصمیم گیری ها و روند تصویب مصوبات خواستار و یادآور شد:مدیران شهرستانی از مطرح کردن مسائل و مشکلات شهرستان نترسند و باشهامت  نظرات خود را مطرح کنند و بدانند که مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

رییس شورای برنامه ریزی استان تهران در ادامه خواستار ارائه برنامه های جامع وبرنامه محور از سوی مدیران کل دستگاه های اجرایی شد و گفت:از ابتدای سال آینده مبنای کار شورای برنامه ریزی و توسعه استان ،سندتوسعه استان وشهرستان خواهد بود.

گفتنی است ؛به گفته مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان تهران با عنایت به مزیت نسبی شهرستان شهریار در بخش کشاورزی عمده واحدهای صنعتی مستقر در شهرک صنعتی شهریار عموما شامل صنایع غذایی و صنایع تبدیلی بخش کشاورزی می شوند.

در ادامه مشکلات مربوط به عوامل آلاینده در سطح شهرستان شهریار توسط مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست استان مطرح شد .

کلانتری از زباله سوزی،استقرارمعادن شن و ماسه ،ترافیک موجود در مسیر شهریار به تهران و نیروگاه شهرستان فردیس در استان البرز را عمده ترین عوامل آلاینده در شهریار برشمرد .

همچنین در حاشیه بررسی این مشکل ،بختیاری مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران از تخلیه نخاله های ساختمانی در شن چال های شهریاروآلوده شدن سفره های آب زیرزمینی  انتقاد کرد و خواستار تعیین تکلیف این موضوع شد.

در ادامه تواهن معاون عمرانی استانداری تهران با اشاره به مشکل دفن زباله توسط شرکت مدیریت پسماند متشکل از ١٨شهرداری مستقر در غرب استان تهران افزود:به زودی کارهای مقدماتی در خصوص فراخوان برای جذب سرمایه گذار برای ایجاد زباله سوزی و احداث نیروگاه برق از محل زباله سوزی اقدام میکنیم.

تواهن در ادامه افزود:طبق قانون باید از ٢٠٠هکتار زمینی که برای مرکز مدیریت پسماند در اختر آباد تخصیص داده شده ،یکصد هکتار  به فضای سبز اختصاص داده می شد و البته شهرداری های ذیربط در این رابطه قول همکاری داده اند.

تواهن ادامه داد:بحث ساماندهی معادن شن و ماسه بزودی در اولین شورای معادن استان مطرح و در خصوص تسطیح گودال هایی که نخاله های ساختمانی در آنها تخلیه می شوند تصمیم گیری خواهد شد.

معاون امور عمرانی استانداری تهران محدودیت عمق برداشت از معادن را طبق قانون ٢۵متر دانست.

همچنین در ادامه در راستای افزایش و توسعه  سرانه فضای سبز در شهرستان شهریار کیانی مدیرکل منابع طبیعی استان تهران برای مقابله با مشکل ریزگردها خواهان تخصیص ۶میلیارد تومان اعتبار برای کاشت نهال در ١١٠٠هکتار زمین شد .

همچنین در کارگروه اقتصادی بیست و یکمین شورای برنامه ریزی و توسعه استان ایجاد شهرک صنفی به منظور ساماندهی صنوف مزاحم در سطح شهرستان شهریار در زمینی به مساحت ١٠٨هکتار در شاهدشهر،با تصمیم اعضا به تصویب رسید.

 

منبع: استانداری تهران

خروج از نسخه موبایل