نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

جلسه کمیته تخصصی ازدواج و تحکیم خانواده برگزار شد

به گزارش خبرشهر، جلسه کمیته تخصصی ازدواج و تعالی خانواده ستاد ساماندهی امور جوانان در شهرستان شهریار با حضور نمایندگان ادارات و نهادها،شورا و شهرداریها و سخنزانی خانم دکتر فاطمه یزدانی مشاور خانواده به میزبانی اداره ورزش و جوانان برگزار شد.

در این جلسه صادقی راد برنامه های این کمیته تشریح و نمایندگان حاضر از دستگاه های عضو ستاد ساماندهی امور جوانان به بیان برنامه ها و پیشنهادات خود در خصوص برپایی جشنواره و نمایشگاه ازدواج پرداختند.

وی در نشست تخصصی ازدواج و تحکیم خانواده تصمیم‌گیری در مورد محورهای اخذ گزارش از دستگاه ‌های عضو ستاد ساماندهی امور جوانان در مورد عملکرد شهرستانی هر دستگاه در حیطه ی ترویج ازدواج‌ های بالقوه سالم جوانان و برنامه ‌های تحکیم رابطه زناشویی و تعالی خانواده، ارائه گزارش نمایندگان محترم دستگاه ‌ها در خصوص ازدواج و تبادل نظر در خصوص ازدواج جوانان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

صادقی راد بیان کرد: از سری اقدامات دیگر کمیته تخصصی تعالی ازدواج و خانواده، ارزیابی اقدامات دوره های آموزش پیش از ازدواج است که با استفاده از تجارب کارشناسان، این دوره ها به دوره های آموزش، پیش، حین و پس از ازدواج گسترش خواهد یافت.

معاون فرهنگی امور جوانان از حمایت دستگاه در تهیه جهیزیه زوج های جوان خبر داد و خواستار استفاده بهینه از تجربیات سایر شهرها در حل معضل عدم ازدواج جوانان و طلاق شد .

این مقام مسئول با بیان اینکه کمیته تخصصی ازدواج جوانان بر توسعه فرهنگی امر ازدواج ،استفاده از خیرین ،و بهره مندی از ظرفیت و کمک مردمی در امر ازدواج آسان تاکید کرد و از حمایت های دستگاههای متولی امر ازدواج در توسعه فرهنگ ازدواج آسان تقدیر کرد.

وی همچنین بر همدلی و ایجاد تفاهم در جهت رفع مشکلات جوانان در امر ازدواج تاکید و اشتغال را یکی از مهمترین معظلات عدم استقبال جوانان از ازدواج ذکر کرد.

شایان ذکر است در جلسه دکتر فاطمه یزدانی مشاور خانواده نکاتی را در خصوص ازدواج در خانواده برای حاضرین بیان نمود.

منبع: اداره ورزش و جوانان شهرستان شهریار

خروج از نسخه موبایل