نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

مدیریت دوگانه در “شهرک دانش” سبب نابسامانی این منطقه شده است

به گزارش خبرشهر، محمد محمودی شاه‌نشین در آیین تکریم و معارفه فرماندار قدس اظهار داشت: شهرستان قدس یکی از نزدیک‌ترین شهرها به پایتخت است که خوشبختانه زیرساخت‌های اولیه در این شهر به‌صورت مطلوب فراهم‌شده و به دنبال تحقق خدمات بیشتر در این شهرستان هستیم.

وی با بیان اینکه شهرستان قدس به نسبت سایر شهرستان استان تهران به لحاظ سرانه‌های مختلف، وضعیت مطلوب و مناسبی دارد افزود: خوشبختانه در زمان فرماندار وقت اقدامات خوبی پایه‌گذاری و اجرایی شده و درصدد هستیم تا بتوانیم خدمات و امکانات را در این شهرستان ارتقا دهیم.

نماینده مردم شهرستان‌های قدس، شهریار و ملارد در مجلس شورای اسلامی توسعه و ارتقا سطح حمل‌ونقل عمومی و ایجاد ناوگان BRT در مسیر مترو وردآورد و توسعه حمل‌ونقلی ریلی را از مهم‌ترین برنامه‌های پیش رو خواند و تصریح کرد: شهرستان قدس یک شهر خوابگاهی اشت و بخش اعظم مشکلات مربوط به رفت و آمد شهروندان است که باید این مهم برطرف شود.

محمودی شاه‌نشین عنوان کرد: خوشبختانه بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی این شهرستان که پیش‌ از این عملیات ساخت آن متوقف ‌شده بود، با تلاش‌های صورت گرفته در یک سال و نیم اخیر ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که با مکاتبات صورت گرفته با وزرای مرتبط درصدد جذب اعتبارت لازم و تسریع در روند اجرای این پروژه هستیم.

وی با اشاره به اینکه شهرداری‌ها دیگر مشکل و دغدغه پرداخت حقوق کارکنانشان را ندارند تصریح کرد: خوشبختانه با واریز ارزش‌افزوده به‌حساب مستقیم شهرداری‌ها شاهد بهبود در عملکرد آن‌ها هستم و با اختصاص ۱ درصد از ارزش افزود به حوزه بهداشت و درمان پروژه‌های درمانی و بهداشتی نیز با سرعت بیشتری ساخته می‌شوند.

نماینده مردم شهرستان قدس، شهریار و ملارد در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مدیریت دوگانه در شهرک دانش افزود: دانش می‌تواند مرکز شکوفایی اقتصادی و علمی شهرستان شود اما متأسفانه حضور شهرداری تهران و سایر معاونت‌ها موجب نابسامانی در این منطقه شده است.

وی سپس به ایجاد طرح‌های توسعه اشتغال‌زایی در سطح شهرستان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در شهرستان قدس افراد زیادی در این طرح‌ها ثبت‌نام کرده‌اند و امیدواریم که کارگروه اشتغال نیز با سرعت بیشتری وارد عمل شده و نسبت به ارتقای نرخ اشتغال در این شهرستان اقدام کنیم.

محمودی در پایان با اشاره به ساماندهی بافت فرسوده و مشکل اوقاف شهرستان خاطرنشان کرد: این دو موضوع یکی از چالش‌های اساسی شهرستان از دیرباز است که امیدواریم با تلاش مجموع مدیریت شهری و فرمانداری نسبت به نوسازی بافت فرسوده و واگذاری سند مالکیت به مردم شهرستان این مهم مرتفع شود.

 

منبع: تسنیم

خروج از نسخه موبایل