نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

بررسی راهکارهای فعالیت دفاتر خدمات سلامت در سطح شهرستان ملارد

به گزارش خبرشهر، در نشستی که صبح امروز به ریاست سلطانی معاون برنامه ریزی و اداری مالی فرمانداری و با حضور رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملارد ، کارشناسان و متولیان دفاترخدمات سلامت ، رئیس و اعضای اتاق اصناف این شهرستان برگزار شد ،

راهکارهای نحوه فعالیت و راه اندازی دفتر خدمات سلامت در این شهرستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت . در این نشست ابتدا اهداف ، مزایا و خدمات ارائه شده در این دفاتر بیان و برای حاضرین تشریح شد . به گفته غلامرضا عسگری مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملارد  بهره مندی از آموزش و مشاوره مستمر در طی سال ، بیان کاستی های بهداشتی و رفع آنها قبل از دریافت تذکر کتبی و تشکیل پرونده ، اشتغال زائی برای فارغ التحصیلان حوزه بهداشت محیط و واگذاری بخشی از وظایف حوزه سلامت به بخش خصوصی از مزایای فعالیت این نوع دفاتر می باشد. وی خاطر نشان کرد ملارد یکی از هزار شهر سالم دنیاست و در گام اول بایست ۳۰ درصد از واحدهای صنفی این شهر برای رفع نواقص و کاستی های بهداشتی خود یا از خدما ت این دفاتر استفاده کنند یا مشاور بهداشتی داشته باشند . بخش دیگر وقت این نشست به بیان دیدگاهها و نظرات رئیس و اعضای اتاق اصناف در این باره اختصاص داشت که نکاتی از قبیل هزینه های نامتعارف و یکسان آن با شهرهای برخوردار ، دلیل فعالیت این دفاترعلیرغم نظارت مستمر بازرسان بهداشتی و نحوه انتخاب واحدهای صنفی برای دریافت خدمات را مطرح نمودند .  سلطانی در جمع بندی این نشست با اشاره به ضرورت رعایت بهداشت و دریافت آموزش توسط واحدهای صنفی ، دفتر خدمات سلامت را مشاوران در دسترس برای ارائه خدمات بهتر به مشتریان ، ارتقاء کیفیت سرویس دهی که منجر به افزایش و جذب مشتریان خواهد شد برشمرد که لزوما نباید به واحدهای صنفی و کسبه تحمیل گردد .وی تصریح کرد فعالیت این دفاتر بنابرمصوبه هیات محترم دولت می باشد و ما در صدد آن هستیم آن را به بهترین و سهل ترین شکل در سطح شهرستان ملارد با توجه به شرایط اقتصادی و درآمدی مردم و صنوف به اجرا درآوریم . سلطانی اضافه کرد هیچ کس در شهرستان ملارد با اجرای قانون و مصوبات هیات دولت مقابله نکرده و این تصور نادرست پیش آمده باید اصلاح گردد . رده بندی و تفکیک صنوف مختلف با نظر اعضای اتاق اصناف ، معرفی واحدهای صنفی که از نظر تمکن مالی و همچنین ضرورت باید از این خدمات بهره مند شوند و همچنین معرفی متقاضیان جدید دریافت پروانه به این دفاتر از مواردی بود که  بر اجرای آنها تاکید شد .

 

منبع: فرمانداری

خروج از نسخه موبایل