نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

انتقاد نماینده شهریار نسبت به کمبود آب کشاورزی در شهرستان شهریار

به گزارش خبرشهر، محمد محمودی شاه‌نشین در تذکر شفاهی جلسه علنی امروز مجلس ضمن تسلیت به مناسبت شهادت حضرت زهرا( س) به بازماندگان حادثه سقوط هواپیمای تهران یاسوج تسلیت گفت و در تذکری به وزیر نیرو گفت: متاسفانه دشت شهرستان شهریار، دشت ملاردو صفا دشت و همچنین شهر قدس روز به روز با نبود آب و کمبود آب کشاورزی مواجه است. شهرستان شهریار سال‌ها است به عنوان مرکز تولید و قطب میوه و ملارد هم به عنوان قطب قارچ کشور است که با کمبود آب کشاورزی مواجه هستند.

وی افزود: خوشبختانه تصفیه‌خانه‌ای ایجاد شده که مشغول کار است ولی هیچ طرح و هزینه‌ای برای انتقال آب‌های پسماندها به دشت بالادست وجود ندارد. چون جمع آوری آبهای فاضلاب به صورت ثقلی انجام می گیرد و نیاز است با ایجاد شبکه این آبی که از بالادست جمع آوری شده به همان دشت برگردد و مردم از بی آبی نجات پیدا کنند. متاسفانه روز به روز تعداد باغات و زمین‌های کشاورزی ما که با خشکسالی مواجه می شوند رو به افزایش است.

این نماینده مجلس در تذکری به وزارت جهاد کشاورزی گفت: متاسفانه نه تنها برنامه‌ای برای کمک به توسعه بخش کشاورزی و حفظ و نگهداری باغات و حفظ اراضی که سال‌ها است مورد کشت قرار نگرفته‌اند، به خصوص در جنوب شهریار، باغستان و نصیرآباد وجود ندارد بلکه امکان استفاده دیگری وجود ندارد.

وی افزود: همچنین باید در طرح‌ روستایی بازنگری شود. بنیاد مسکن باید به موقع نسبت به بازنگری در این طرحها اقدام کند.

 

منبع: ایسنا

خروج از نسخه موبایل