نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

بودجه 97 شهرداری بر محور شفافیت تنظیم شده است

بنفشه رفیعی در پنجاه و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر قدس که با محوریت بررسی لایحه بودجه ۹۷ شهرداری قدس برگزار شد با بیان این مطلب اظهار داشت : اعضای شورای اسلامی شهر قدس در تنظیم بودجه سال ۹۷ شفافیت را در دستور خود قرار داده اند به گونه ای که نتایج حاصل از آن برای مردم ملموس و قابل ارائه باشد.

وی با اشاره به ویژگیهای مثبت بودجه سال ۹۷  افزود : اتمام پروژه های عمرانی نیمه تمام و  پیش بینی ساز و کارهایی لازم در این خصوص  از اولویت های مورد نظر همه اعضای شورای اسلامی شهر می باشد.همچنین در شروع پروژه های جدید نیز رویکرد و اولویت اصلی شورا  و شهرداری اجرای عدالت در تمامی نقاط شهر قدس خواهد بود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قدس تصریح کرد : پیش بینی دقیق بودجه پروژ های عمرانی و ضرورت اجرای آن با توجه به برنامه زمانبندی از پیش تعیین شده از وظایف اصلی شهرداری و شوراست و در کنار آن به مسائل زیست محیطی و رفاهی شهروندان نیز در بودجه سال۹۷ توجه ویژه ای شده است.

رفیعی یادآور شد : طرح ساماندهی حریم و بستر رودخانه ها،احداث چند پارک محله ای در نقاط مختلف شهر و ایجاد کمربند سبز شهری در محدوده شهری قدس از جمله طرحهای عمرانی پیش بینی شده در بودجه سال ۹۷ می باشد.

وی به اختصاص مبلغ۱۰میلیارد ریال در بودجه سال۹۷ جهت اجرای طرح انتقال آب تصفیه خانه فاضلاب شهری قدس در راستای آبیاری و نگاهداشت فضای سبز شهری قدس اشاره کرد و افزود : عملیات عمرانی این طرح از سال آینده آغاز و با توجه به بحران کم آبی در سطح کشور اجرای این پروژه عمرانی کمک شایانی به صرفه جویی در مصرف آب و حفظ محیط زیست خواهد کرد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قدس تخصیص ردیف بودجه اختصاصی جهت مناسب سازی و مرمت معابر عمومی و برخی از ساختمانها و املاک شهرداری در سطح شهر قدس جهت استفاده معلولین و سالمندان را از دیگر ویژگی های متمایز بودجه سال۹۷ شهرداری قدس برشمرد.

رفیعی ایجاد درآمدهای پایدار توسط شهرداری را لازمه توسعه پایدار شهری عنوان کرد و متذکر شد : شورای اسلامی شهر به سهم  درآمدهای پایدار در بودجه سال۹۷ و مشارکت بخش خصوصی در اجرای پروژه های بزرگ عمرانی که منافع شهر و شهروندان را بدنبال خواهد داشت نگاه ویژه ای داشته و  معتقد است که شهرداری بجای تراکم فروشی و شهر فروشی می تواند با همکاری با بخش خصوصی اعتبارات خوبی را در جهت تحقق بودجه سال آینده فراهم آورد.

خروج از نسخه موبایل