نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

برگزاری نخستین جلسه تخصصی کارگروه بانوان در شورای اسلامی شهر قدس

به گزارش خبرشهر، بنفشه رفیعی با بیان این مطلب اظهار داشت : در راستای شناسایی مسائل و مشکلات زنان در حوزه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و تلاش برای حل مشکلات و توانمندسازی بانوان شهرستان اولین جلسه تخصصی کارگروه بانوان با حضور مسئول امور بانوان فرمانداری رییس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر و جمعی از بانوان فعال شهرستان در شورای اسلامی شهر قدس برگزار شد.

وی افزود : حضور وسیع بانوان در عرصه های مختلف سیاسی و اجتماعی،فرهنگی و اقتصادی به عنوان نیروهای فعال امری و تاثیر گذار بسیار مطلوب است و کمیسیون فرهنگی و امور بانوان در دوره پنجم شورای اسلامی شهر به این موضوع توجه ویژه ای دارد.

رییس کمیسیون فرهنگی و امور بانوان شورای اسلامی شهر قدس بر ضرورت یکپارچه سازی فعالیت های بانوان در سطح شهرستان تاکید کرد و گفت : در حال حاضر مجموعه اقدامات و فعالیت هایی که برای بانوان در سطح ادارات و خانواده های صورت می پذیرد از سازماندهی و انسجام کافی برخوردار نیست که امیدواریم با برگزاری جلسات تخصصی در کارگرو های مختلف این مشکل را برطرف کنیم.

رفیعی تصریح کرد : هموار شدن مسیر توسعه پایدار و پیشرفت همه جانبه کشور در گرو فرهنگ سازی در میان تمام اقشار جامعه از جمله زنان است  و بانوان ما باید بپذیرند که شهر، استان، کشور و حتی جهان خانه های بزرگتر ایشان است و همانطور که این قشر در خانه های خود به عنوان همسر و مادری لایق و کاردان به ایفای نقش میپردازند، در عرصه های سیاسی و اجتماعی،فرهنگی و اقتصادی  نیز نسبت حضور پر رنگ داشته باشند.

وی اظهار داشت : سازمان های مردم نهاد فرهنگی –اجتماعی زنان در سطح شهرستان قدس باید تبدیل به کانونی برای فعالیت سازمان های مردم نهاد مرتبط با امور زنان و خانواده تبدیل شوند.تا فعالیت آنها منسجم تر شود و به صورت هدفمند تربه مسائل مربوط به زنان بپردازد.

گفتنی است در ادامه این جلسه بانوان فعال شهرستان به بیان دیدگا ها،نقطه نظرات و فعالیتهای حوزه مسئولیتی خود پرداختند.بازدید میدانی  از کارگاه خود اشتغالی بانوان در مجتمع تجاری قدس و بررسی روند اجرایی پروژه پارک بانوان و میزان پیشرفت آن از دیگر برنامه های این جلسه بود.

منیع: شهرداری شهرقدس

خروج از نسخه موبایل