نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

گزارش عملکرد 9 ماهه نخست سال 96 معاونت خدمات شهری قدس؛

به گزارش خبرشهر، در این گزارش تنها به بخشی از اقدامات معاونت خدمات شهری که به نظافت عمومی شهر اختصاص دارد پرداخته‌ایم.

تلاش شبانه‌روزی برای نظافت عمومی شهر

یکی از اقدامات اساسی در نظافت عمومی شهر جمع‌آوری زباله از سطح شهر به صورت مستمر است. بر اساس گزارش ۹ ماهه نخست سال جاری معاونت خدمات شهری، ۴۴۷۱۴ تن زباله به صورت دستی و ۶۱۱۵ سرویس زباله به‌وسیله دستگاه مکانیزه جمع‌آوری شده است. جمع آوری نخاله با ۶۰۲۱ سرویس، جمع آوری شاخ و برگ درختان با ۸۷۲ سرویس و جمع‌آوری لاشه حیوانات با ۱۶۰ مورد در راستای نظافت عمومی شهر انجام شده است. در این بازه زمانی همچنین ۹۰ باکس زباله شست‌وشو شده و لایروبی انهار در ۱۱۵۷۲ سرویس انجام شده است.

حذف زوائد شهری؛ مکمل زیباسازی شهر

بحث زوائد شهری در سطح شهر نیز از جمله مواردی است که زیبایی شهر را از بین می‌برد بر همین اساس معاونت خدمات شهری حذف این زوائد را به شکل مستمر دنبال می‌کند. این زوائد شهری شامل تابلوها، سایبان‌ها یا اجسام دیگر است که توسط بخشی از مردم و مغازه‌دارها بخشی از فضا و سیمای شهری را در اشغال خود درآورده‌ و سبب سد معبر، نازیبایی‌های بصری و ایجاد مزاحمت برای مردم می‌شوند. حذف این زواید شهری در بحث زیباسازی شهر نقش اساسی دارد و مکمل زیباسازی و نظافت عمومی شهر است. در ۹ماهه نخست امسال ۶۵ مورد از زوائد شهری توسط شهرداری جمع‌آوری شده است و این روند همچنان ادامه دارد. شهرداری به شهروندان محترم توصیه می‌کند از قرار دادن اشیا و لوازم اضافی و زائد در سطح شهر اجتناب کنند و در نظافت و زیبایی شهر خود مشارکت نمایند.

تسطیح و پاکسازی ۱۰۶۰۰۰ مترمربع از زمین‌های بایر

یکی از اقدامات جهادی معاونت خدمات شهری در ماه‌های اخیر که موجب تغییر چهره شهر در سطح وسیعی شده است، تسطیح و جمع‌آوری زباله و نخاله از زمین‌های بایر و بلااستفاده شهر است. این عملیات در وسعتی بالغ بر ۱۰۶۰۰۰ مترمربع در ۹ ماهه اول امسال اجرایی شده که منجر به جمع‌آوری بیش از ۱۱هزار تن نخاله از این زمین‌ها در فاز اول این طرح شده است. این اقدام که تاکنون با این حجم انجام نشده بود، باعث آراستگی بیشتر چهره شهر شده و با قرار دادن موانع بتونی از تکرار تخلیه نخاله در این مکان‌ها جلوگیری به عمل آمده است.

رفع آبگرفتگی و ساماندهی فرورفتگی های زمین

در مواقعی با انباشت زباله و شاخ و برگ درختان بخش‌هایی از کانال‌ها و انهار سطح شهر دچار انسداد می‌شود که بویژه در زمان بارندگی موجب آبگرفتگی در معابر خواهد شد. در اغلب موارد شهرداری از این اتفاق پیشگیری می‌کند و در ۲۶۱۷ مورد اقدام به رفع آبگرفتگی نموده است. تخلیه آب چاه جذبی به وسیله کفپوش در ۷۹ مورد از دیگر اقدامات معونت خدمات شهری برای هدایت آب‌های سطحی بوده است. همچنین نصب ۲۸ عدد دریچه  مربوط به واحد امانی، ۱۵۸ مورد  پر کردن فرورفتگی‌های زمین و ۱۰۵ مورد طعمه‌گذاری حیوانان موذی بخش‌هایی دیگر از اقدامات معاونت خدمات شهری شهرداری قدس در ۹ ماهه نخست سال جاری بوده است.

خروج از نسخه موبایل