نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

مشارکت کارفرمایان در قالب طرح «تکاپو و کارورزی» در شهریار در حد صفر است

به گزارش خبرشهر، محمد محمودی شاه‌نشین عصر امروز در مراسم تودیع و معارفه فرماندار شهرستان شهریار اظهار داشت: هر کسی در هر جایگاهی که قرار دارد باید با توجه به امکانات و ظرفیت‌های آن منطقه در جهت کاهش فاصله و بهره‌مندی هرچه بیشتر استفاده کند، که اگر شکاف بین مسئولان و مردم افزایش پیدا کند نسل آینده با مشکلات روبه‌رو می‌شود و اقدامات به خوبی به سر منزل مقصود نمی‌رسد.

وی با تأکید بر کاهش فاصله بین مردم و مسئولان بیان کرد: بیمارستان و شهرک صنعتی شهرستان شهریار نگاه ویژه‌ای است؛ علاوه بر در بحث محورهای مواصلاتی نیز باید چاره‌ای برای مردم اندیشیده شود، و باید هرچه سریع‌تر برای احداث قطار حومه‌ای، زیرساخت‌های ریلی اقدام شود.

نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم واگذاری شهرک صنعتی و تأمین زیرساخت‌های آن افزود: متأسفانه این شهرک تاکنون تنها ۳ درصد پیشرفت داشته است که فرمانداری باید به آن توجه داشته باشد تا حوزه اشتغال شهرستان با تغییرات محسوسی روبرو شود، وضعیت شهرک صنعتی این شهرستان باید به سمتی حرکت کند که به بیماری نزدیک به ۲۰ ساله بیمارستان شهریار مبتلا نشود.

محمودی با اشاره به لزوم ایجاد شورای اشتغال و کمیته اقتصاد تصریح کرد: برخی مجموعه‌های صنعتی و تولیدی مانند ایران یاسا در منطقه اگر مورد بی‌مهری قرار گیرند، به سمت تعطیلی کشانده می‌شوند، متأسفانه در قالب طرح تکاپو و کارورزی شهرستان شهریار از ۱۶ شهرستان کمترین ارتباط را گرفته است و تعداد قراردادهای منعقده کارورزان با صنایع در حد صفر است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به میزان بالای جمعیت همچون دانش‌آموزی، معلمان و فرهنگیان و بسیاری دیگر از ادارات می‌توانند با حضور در این منطقه، بهبود هر چه بیشتر خدمات در این شهرستان را رقم بزنند و امید است که فرمانداری به صورت جدی در این مسیر قدم بردارد.

 

منبع: تسنیم

خروج از نسخه موبایل