نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

ضرورت افزایش سرانه فضای سبز شهری در قدس

به گزارش خبرشهر، نقی علی وند در بازدید از سازمان سیما،منظر و فضای سبز شهری قدس که با حضور سرپرست معاونت خدمات شهری قدس و مشاور ارشد شهردار انجام شد ،ضمن تبریک انتخاب شایسته مهدی عزیزی به سمت مدیرعامل جدید این سازمان، بر ضرورت ارتقای سرانه  فضای سبزشهری در قدس تاکید کرد.

وی گفت : شهر قدس با تراکم جمعیتی بالا و محصور شدن در میان شهرکهای صنعتی و همچنین نزدیکی به دو کلانشهر بزرگ تهران و کرج  همواره با آلودگی هوا دست و پنجه نرم می کند که در این جهت لازم است تا با اتخاذ تصمیمات اصولی و مدیریتی صحیح در جهت افزایش سرانه فضای سبز این شهر طی سالهای آینده گامهای مثبتی بر داشته شود.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قدس  افزود : البته طی سنوات گذشته با اجرای طرح های مختلف ازجمله کمربند سبز شهری و احداث پارک های محله ای  اقدامات خوبی  در راستای توسعه فضای سبز این شهر صورت گرفته است اما به جهت محدودیت اراضی  توسعه فضای سبز این شهرستان همواره با مشکل مواجه بوده است.

علی وند نقش فضای سبز شهری در ارتقای کیفیت زندگی شهروندان و توسعه پایدار شهری را برجسته دانست و اظهار داشت :  افزایش سرانه فضای سبز و  توزیع و پراکنش آن در نقاط مختلف شهر  باید به گونه ای بهینه و مطلوب باشد تا دارای بازدهی محیطی، اقتصادی، اجتماعی، روحی و روانی برای شهروندان باشد .

نماینده شورای اسلامی شهر در سازمان سیما،منظر و فضای سبز شهری قدس بر ضرورت افزایش سرانه های فضای سبز شهری در قدس تاکید کرد  و  گفت : تصفیه آب و هوا،زیباسازی شهری،کاهش آثار باد،کاهش آلودگی صوتی،جلوگیری از فرسایش،بالابردن میزان مشارکت پذیری شهروندان،کاهش فشار و استرس،کاهش هزینه ساخت سیستمهای هدایت جریان سیلابی،کاهش هزینه های مربوط به رفع آلودگی هوا و گردو غبار و… از جمله مزیتهای توجه به فضاهای سبز شهری است که امیدواریم با برنامه ریزی بلند مدت و نگاهی کارشناسانه به این مقوله در آینده نزدیک شاهد اجرای طرحهای گسترده فضای سبز در سطح شهرستان قدس باشیم.

گفتنی است مهدی عزیزی مدیرعامل جدید سازمان سیما،منظر و فضای سبز شهری قدس در ادامه این دیدار  ضمن بیان گزارشی از اقدامات صورت گرفته توسط این سازمان طی روزهای گذشته ،برنامه های آتی سازمان فضای سبز شهری قدس با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال را ارایه کرد.

 

 

خروج از نسخه موبایل