نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

امتیازات خوبی از اداره راه آهن کل کشور به نفع شهر گرفته شده است

به گزارش خبرشهر، مسعود مختاری درخصوص روان سازی بار ترافیک در سطح شهر قدس اظهار داشت:با تلاش مجموعه شورای اسلامی شهر و شهرداری قدس اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است .

وی افزود: یکی از مشکلاتی که منطقه همواره با آن مواجه بوده و جلسات مکرری با حضور فرماندار شهرستان،مدیریت شهری قدس، مسئولین راه آهن استان و کشور در این خصوص برگزار شده معضل خط راه آهن عبوری از این شهر است که در بازدید میدانی انجام شده مسئولین راه آهن کشوری، نماینده فرمانداری و ریاست شورا شهر طی هفته گذشته ، مشکلات بوجود آمده برای شهروندان مطرح و در حال حاضر هم به دنبال این هستیم راه آهنی که قرار است چهار خط آن از این شهرستان عبور و به همه مردم کشور سرویس بدهد، کم ترین مشکلات را برای شهرقدس داشته باشد  و شهروندان بتوانند از امکانات خود به نحو احسنت استفاده کنند.

شهردار قدس گفت: طبق توافقات انجام شده با  راه آهن کل کشو سه دستگاه پل مکانیزه عابر پیاده در این محور نصب و یک معبر چهار و نیم متری از فاصله دیوار تا ساختمان ها ایجاد می شود. همچنین زیر گذر تقاطع تولید گران و تقاطع غیر هم سطح سرخه حصار با هزینه راه آهن کل کشور مناسب سازی خواهد شد.

مختاری تصریح کرد: تلاش مجموعه شهرداری و مسئولان شهرستان باعث شد امتیازات خوبی از راه آهن به نفع شهر گرفته شود، هر چند می دانیم مشکلات بسیار گسترده تر و بیش تر از این هاست؛البته  باید این موضوع را مد نظر داشت  که  راه آهن یک زمانی در این محل احداث شده و مردم آمدند نزدیک آن خانه هایشان را ساختند و ما باید به سمتی برویم  که مردم کم ترین آسیب را از این بابت ببینند.

وی در پایان یادآور شد : ریاست شورای اسلامی شهر  و بنده بعنوان شهردارقدس به اهالی آن منطقه این قول را می دهیم که حتی اگر راه آهن قبول کند در حریم خودش نسبت به خرید املاک اقدام کند، شهرداری هم حاضر است بعضی هزینه ها را تامین نماید  تا مردم بتوانند از کنار حریم راه آهن جدا شوند و یک معبر مناسب و حداقل ۱۲ یا ۱۶ متری در دو طرف ریل راه آهن احداث شود ، مشروط به این که راه آهن جمهوری اسلامی ایران مقدار اعتباری را که در این زمینه  تخصیص می دهد را بصورت شفاف مشخص کرده  تا شهرداری هم در این زمینه کمک هایی را ارائه کند.

خروج از نسخه موبایل