نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

درآمدهای مالیاتی شهرقدس نباید به حساب تهران واریز شود

 محمد امامی امین در جلسه شورای اداری شهرستان قدس که با حضور مسئولان و مدیران در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: انقلاب شکوهمند اسلامی ایران در سال ۵۷ با بصیرت و شعور سیاسی مردم به وقوع پیوست و حکومتی اسلامی تشکیل شد که همان حکومت الله است.

وی با بیان اینکه اساس و رکن این حکومت و انقلاب براساس استقلال و آزادی است افزود: جمهوریت و مردم‌داری دینی این نظام سبب شده هیچ قدرت استعماری نتواند به این نظام آسیب برساند.

معاون استاندار تهران تصریح کرد: این کشور در ۴۰ سال اخیر مشکلات و بحران‌های سختی را پشت سر گذاشته است، اما با تدبیر امام راحل و درایت مقام معظم رهبری و پایداری مردم سلحشور ایران همچنان استوار است و ۲۲ بهمن سال جاری نیز بسیار باشکوه‌تر از سال‌های آینده برگزار می‌شود.

شرط تحقق اقتصاد مقاومتی حرکت جهادی است

امامی امین با بیان اینکه ما بر اصل و ارکان ولایت‌فقیه و نظام ایستادیم عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی زمانی محقق می‌شود که تمام مدیران و مسئولان نگاه انقلابی و جهادی داشته باشند و براساس منافع سیاسی خود حرکت و تصمیم‌گیری نکنند تا مشکلات مردم مرتفع شود

وی با بیان اینکه بیشتر مدیران و مسئولان در نیمه شمالی شهر تهران سکونت دارند گفت: به همین دلیل از بسیاری مشکلات شهرهای حاشیه‌ای پایتخت آگاه نیستند و دهه فجر فرصت مناسبی است تا مسئولان با حضور در شهرستان‌های مختلف مشکلات مردم را از نزدیک لمس کنند.

درآمدهای مالیاتی شهرقدس نباید به حساب تهران واریز شود

معاون استاندار تهران با اشاره به اینکه شهرستان قدس بیش از ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد تصریح کرد: خوشبختانه این شهرستان با دارا بودن ۲ هزار واحد صنفی دارای ظرفیت‌های بسیار غنی است، اما بخش اعظمی از درآمدهای مالیاتی این شهرستان به تهران واریز می‌شود.

بافت فرسوده شهرقدس تهدیدی بالقوه است

امامی امین با تأکید بر اینکه هم‌ اکنون نماینده مجلس و فرماندار شهرستان قدس باید تمام تلاش‌شان را جهت واریز درآمد مالیاتی این شهر به شهرستان داشته باشند افزود: بافت فرسوده این شهر به‌‌عنوان یک بحران و تهدید بالقوه محسوب است که با زلزله ۵ ریشتری این شهر دچار بحران سختی می‌شود.

وی ادامه داد: دولت در سال‌های اخیر با کاهش قیمت نفت با مشکلات اعتباری بسیار سختی مواجه بوده و در سال ۹۵ درآمد نفتی کشور نسبت به سال ۹۲ به یک‌چهارم تقلیل یافته است.

یارانه واریزی دولت معادل تعمیر و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی ۱۰۰ شهر است

معاون استاندار تهران اظهار داشت: در استان تهران ماهانه ۷۵۰ میلیارد تومان یارانه واریز می‌شود که این مقدار درآمد را می‌توان صرف هزینه‌های تعمیر و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی ۱۰۰ شهر کشور کنیم.

امامی امین ادامه داد: مهاجرت بی‌رویه روستاییان به شهرها از دیگر مشکلاتی است که گریبانگیر کشور شده و باید سعی کنیم که مردم را به سمت جامعه مولد سوق دهیم.

معاون استاندار تهران در پایان خاطرنشان کرد: خوشبختانه طی ماه‌های اخیر به لحاظ کار جهادی خدمات و فعالیت‌های زیادی را شهرقدس انجام شده است، اما متأسفانه عدم ثبات مدیریت اصلی‌ترین مشکل این شهرستان محسوب می‌شود.

خروج از نسخه موبایل