نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

۱۹ پروژه عمرانی در دهه فجر افتتاح و کلنگ زنی خواهد شد.

به گزارش خبرشهر، فرماندار قدس در سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه این هفته که در مصلی شهرقدس برگزار شد، با بیان اینکه تقارن ایام فاطمیه امسال با دهه مبارک فجر دو هویت منطبق برهم در انقلاب است اظهار داشت: حضرت امام خمینی (ره) با تکیه بر ارزش ها و آموزه های حیات بخش فرهنگ اسلام و اهل بیت(ع) و رهبری پیامبر گونه خود علیه ظلم و استبداد قیام کرد و به سمت هدف ائمه(ع) که همان احیای ولایت و اقامه دین بود، حرکت کرد.
سید مهدی محمدی با توجه به عزت و اقتدار مسلمانان در جهان بیان کرد: انقلاب ما به یقین یکی از موثرترین تحولات در پایان قرن بیستم بود که تاثیرات و بازتاب های عجیب و ویژه ای در منطقه و جهان بر جای گذاشت.
فرماندارقدس با اشاره به رویداد تاریخ ساز انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی سر منشا تحولات و تاریخ جدید شد و در تمام دنیا به شیعیان و مسلمانان بخصوص نسل جوان عزت و اقتدار را به ارمغان آورد.
وی افزود: این عظمت انقلاب بودو محصول آن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که باعث افتخار آزادی خواهان جهان و خواری در چشم دشمنان انقلاب اسلامی شد.
محمدی با بیان اینکه نهضتی را که امام (ره)از سال ۴۲ شروع و آن را بنیان گذاری کردند یک ماهیت ضد استکبار و استبداد داشت اظهار داشت: امام خمینی (ره) با این نهضت جمهوری اسلامی را بنا نهادند و از ابتدا در بحث استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی به بحث جمهوریت اعتقاد ویژه داشتند.
فرماندارقدس در خصوص حضور مردم در ۴دهه نظام مقدس جمهوری اسلامی بیان کرد:حضور و نقش مردم نشان از ماندگاری انقلاب اسلامی در نظام جمهوری اسلامی است.
وی افزود: امروز فرصتی ایجاد شده است که ما با آرمان های حضرت امام (ره) تجدید بیعت کنیم و در صدد تحقق این آرمان ها حرکت خواهیم کرد تا کمبودها و ضعف هایی که در کشور وجود دارد را بر طرف کنیم.
فرماندار قدس با بیان اینکه در گذشته هیچ تصمیم مدیریتی در شهرستان قدس صورت نگرفته است گفت: بافت های فرسوده و ساخت و ساز غیرمجاز در سطح شهرستان قدس از جمله مشکلاتی هستند که در دولت تدبیر و امید با طرح ملی باز آفرینی شهری در این خصوص اقداماتی شروع شده که ما نیز در شهرستان قدس در پی اجرای و بهره برداری از این طرح می باشیم .
فرماندار با توجه به صرف ۱۴۰ میلیارد تومان هزینه عمرانی در مدت یک سال اظهار داشت: در هفته دولت ۴۱ پروژه برای شهروندان افتتاح شد و در دهه فجر نیز ۱۹ پروژه به ارزش ۹۰میلیارد تومان افتتاح خواهد شد.
محمدی با اشاره به معضلات شهری بیان کرد: با ساماندهی ۱۸۰ مجتمع ضایعاتی در شهرستان قدس و اختصاص مکانی مناسب برای این واحدها خواسته ایم نمای زیبا در شهر به شما هدیه کنیم.
فرماندار با بیان اینکه تفاهم نامه ای را با اداره کل آب منطقه ای استان امضا کرده ایم گفت: به دنبال افزودن ۴۰ هکتار زمین برای ایجاد فضای شهرستان هستیم تا یکی از بزرگترین فضاهای سبز غرب استان تهران را داشته باشیم . همچنین در کمربندی چیتگر شاهد درختکاری و ایجاد کمربند سبز به طول ۵ کیلومتر هستیم.
وی افزود: کارگروه مطالعات را ایجاد کرده ایم و تا کنون ۱۲۰ نخبه شهرستان را شناسایی و به عنوان عضو در این کارگروه فعال هستند تا مشکلات شهر را با تعامل آن ها برطرف کنیم.
فرماندارقدس در خصوص دیگر اقدامات در سطح شهرستان ادامه داد: ایستگاه آلودگی هوا را که مدت ها غیرفعال بود، راه اندازی کردیم و پل عابر پیاده چیتگر را در دهه مبارک فجر افتتاح می کنیم.
با به پایان رسیدن تعریض محور چیتگر معظلات و گره های ترافیکی رفع میشود. همچنین حریم راه آهن کاووسیه را مشخص و اقدام به دیوار کشی آن کرده ایم.
در طول یک سال گذشته زمین هایی با کاربری آموزشی را در اختیار آموزش و پرورش قرار داده ایم تا سران های آموزشی شهرستان ارتقاء یابد
مخزن آب آشامیدنی با ظرقیت ۵ هزار متر مکعب ساخته شده و تست های پایانی آن در حال انجام است و بزودی افتتاح می شود.
روز شنبه با حضورآقای امامی امین معاون محترم هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری تهران ساختمان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، ساختمان اداره بهزیستی شهرستان ، ساختمان خانه سلامت هفت جوی را افتتاح و ساختمان فرمانداری را کلنگ زنی خواهیم کرد.
در بحث مدیریت بحران ما قبل این حتی یک پتو برای مواقع بحرانی و اضطراری وجود نداشت که پیگیری های فرمانداری در شورای شهر نتایج مطلوبی در بر داشت و هم اکنون بیش از ۱۲ کانکس به همراه اقلام ضروری ویژه زمان بحران در نقاط مختلف شهرستان مستقر گردیده است.

 

منبع: فرمانداری شهرقدس

خروج از نسخه موبایل