نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

اعتبارات تملک دارایی و سرمایه‌ای ملارد رشد ۳۰ درصدی دارد

به گزار خبرشهر، بهمن خطیبی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز عبادی- سیاسی این هفته ملارد ضمن گرامیداشت دهه فجر اظهار داشت: شهرستان ملارد با جمعیت نزدیک به ۴۰۰هزار نفر، دو بخش، شهر و ۶۳ روستا دارد که ۳۳ روستا دارای دهیاری است، میزان بیکاری در این شهرستان نزدیک به ۱۰درصد جمعیت فعال است که به نسبت سال ۹۲ با ایجاد ۶ هزار شغل بیکاری کاهش پیدا کرده است.

دو شهرک صنعتی در ملارد آماده بهره‌برداری است

وی ادامه داد: شهرستان ملارد دارای چندین شهرک صنعتی مصوب و چهار لکه صنعتی است، ضمن اینکه دو شهرک صنعتی مصوب دیگر نیز وجود دارد که آماده تحویل است تا بتوانیم با جذب متقاضیان صنعتی برای حضور در این شهرک‌های دولتی نقش تاثیرگذاری در رشد تولید و بهبود اشتغال در منطقه داشته باشیم.

شرکت دارویی تأمین با ظرفیت هزار شغل در ملارد مستقر می‌شود

فرماندار ملارد با بیان اینکه شرکت دارویی تأمین با ظرفیت هزار شغل که مجوز انتقال آن صادر شده در کمیته زیربنایی انجام و در حال بررسی شرایط قرارگیری بر مبنای موارد مرتبط با محیط‌زیست است تصریح کرد: با استقرار این واحد در بخش مرکزی ملارد در فاز اول هزار شغل مستقیم ایجاد می‌شود.

۱۵۵۰میلیارد ریال تسهیلات برای توسعه ۲۴واحد از صنایع  ملارد اختصاص یافت

خطیبی افزود: نزدیک به ۶۵۰ واحد تولیدی و صنعتی در سطح شهرستان وجود دارد که طی دو سال اخیر بالغ بر۱۵۵۰میلیارد ریال تسهیلات برای توسعه ۲۴ واحد از این صنایع اختصاص یافته و نزدیک به ۲۴۰میلیارد ریال دیگر هم پرونده برای ایجاد اشتغال و تولید به مراجع مرتبط و بانک‌ها ارسال شده و در حال پیگیری هستیم.

وی با اشاره به اینکه نزدیک به ۱۶۰میلیارد ریال در حوزه آبفا هزینه شده است بیان کرد: نزدیک به۶۰ کیلومتر خط انتقال در روستاها انجام شده که اقدامی بی‌نظیر در غرب استان تهران بوده است، در رابطه با آب و فاضلاب شهری در زمینه کمی و کیفی اقدامات خوبی رخ داده و فاضلاب و تصفیه‌خانه فاز اول آماده بهره‌برداری است، در جهت اصلاح، توسعه شبکه و مخازن فاضلاب نزدیک به ۱۰۰۰میلیارد ریال هزینه شده است.

۶۰ پروژه در دهه فجر در ملارد افتتاح، راه‌اندازی و یا کلنگ‌زنی شد

فرماندار ملارد با بیان اینکه در دهه فجر امسال نزدیک به ۶۰پروژه را افتتاح، راه‌اندازی و یا کلنگ‌زنی کردیم خاطرنشان کرد: پروژه‌ها در حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی، کشاورزی، صنعتی، خدماتی و عمرانی بوده که با اعتباری بالغ بر ۱۳۰۰میلیارد ریال به سرانجام رسیده و در روز ۲۱بهمن ما نیز با حضور مسئولان استانی، دیگر پروژه‌های شهرستان ملارد در حوزه آبیاری تحت فشار، مدارس، بهسازی عبور و مرور شهری و پروژه‌های روستایی با اختصاص اعتبار از محل ارزش افزوده که نزدیک به ۱۰۰۰میلیارد ریال بوده به بهره‌برداری می‌رسد.

اعتبارات تملک دارایی و سرمایه‌ای ملارد رشد ۳۰ درصدی دارد

خطیبی ضمن اشاره به اینکه اعتبارات تملک دارایی و سرمایه‌ای که از محل اعتبارات استانی به شهرستان تخصیص پیدا می‌کند با رشد ۳۰درصدی روبرو بوده است اظهار داشت: نظر مسئولان استانی به شهرستان به واسطه پتانسیل‌هایی که این شهرستان دارد بسیار خوب بوده و تا امروز نزدیک به ۲۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات در شهرستان هزینه شده و امید است تا پایان سال مابقی اعتبارات نیز اختصاص پیدا کند.

پروژه مرکز بازپروی تا پایان بهمن با حضور وزیر کشور در ملارد افتتاح می‌شود

وی با بیان اینکه امید است پروژه مرکز بازپروی تا پایان بهمن ماه با حضور وزیر کشور در ملارد به بهره‌برداری برسد که امکانات بازپروری این پروژه نزدیک به ۲۰۰۰تخت است گفت: در رابطه با شهر ملارد در سال جاری ۱۰۳۰میلیارد ریال پیش‌بینی شده بود که تا به امروز این موارد تحقق پیدا کرده است و نزدیک به ۵۲درصد از اعتبارات شهرداری نیز در سال جاری صرف پروژه‌های عمرانی شده که این امر به واسطه وحدت و همدلی موجود بین مسئولان و مردم محقق شد.

اقدامات مناسبی جهت مقابله با بلایای طبیعی انجام شد

فرماندار ملارد با تأکید بر اینکه شورای شهر و شهرداری‌ها باید با جدیت در مسیر ایجاد درآمد پایدار حرکت کنند تصریح کرد: انتظار مردم شهر ملارد این است که پروژه‌های زیربنایی خوبی در این منطقه پی‌ریزی و انجام شود که امید است توجه ویژه‌ای به فضای سبز، محورهای مواصلاتی و بهبود مبلمان شهری و … شود.

خطیبی ادامه داد: در بحث زلزله هم اقدامات خوبی انجام شده و مانور خوبی به صورت جدی صورت گرفت تا محک بخوریم و آمادگی خود را به مرحله مطلوبی برسانیم، امیدواریم که در رابطه با بلایای طبیعی شهرداری و شورای شهر نیز مناسب‌تر حرکت کنند تا بتوانیم خدمات لازم را برای منطقه فراهم کنیم.

پروژه بیمارستان ملارد نیازمند حمایت بخش خصوصی است

وی با اشاره به اینکه شهرستان ملارد در سال ۸۸ تاسیس شده و هنوز نو پا است عنوان کرد: قدری در زمینه زیرساخت‌ها با مشکل روبرو هستیم، اما با این حال تلاش‌ها در حال انجام است و در زمینه بیمارستان نیز به واسطه محدودیت‌های بودجه‌ای دولت با پیگیری‌ها تا امروز بیش از ۳۰درصد رشد را شاهد هستیم و به دنبال این هستیم که از بخش خصوصی در این رابطه کمک بگیریم.

فرماندار ملارد در پایان با اشاره به همدلی مردم و مسئولان در ملارد خاطرنشان کرد: تلاش داریم که این وحدت و همدلی بین ادارات، نهادها، مسئولان مختلف و مردم را در منطقه در مسیر خدمت‌رسانی مناسب‌ حفظ کنیم تا شاهد رشد و تعالی منطقه باشیم.

 

منبع: تسنیم

خروج از نسخه موبایل